100 dni do lata – jak przekonać się do pójścia na siłownię?

100 dni do lata - jak przekonac się do pójścia na siłownię

Wszyscy wiemy, że ćwiczyć trzeba. Ruch fizyczny dobrze wpływa na nasz organizm, samopoczucie i wygląd. Trudniejszym od samych ćwiczeń bywa zmotywowanie się do regularnego chodzenia do klubu i czerpanie z tego przyjemności. Żeby ułatwić Ci pierwszy krok, przedstawiamy kilka pomysłów na to, jak zwalczyć wewnętrznego lenia 🙂

1. Usuwaj bariery, które stają Ci na drodze do sukcesu.

Nie masz czasu ćwiczyć wieczorem, a rano nie lubisz wstawać z łóżka? Postaw budzik w miejscu, w którym wyłączenie go wymaga wyjścia z pościeli. Niektórzy nawet kupują uciekające budziki, ale według nas to zbędny wydatek (który lepiej spożytkować na karnet na siłownię ;)). Najprostsze do pokonania bariery najczęściej tkwią w nas samych i nawet najmniejsza zmiana nawyku, lub porannej rutyny potrafi skruszyć nawet najbardziej twardy mur. Kiedy zadzwoni budzik postaraj się, aby Twoja pierwsza myśl dotyczyła czegoś przyjemnego, na przykład smaku ciepłej kawy spływającej do żołądka, albo piosenki, którą puścisz sobie do śniadania. Nie zapomnij tylko, że Twoim celem jest wyjście do klubu fitness! 🙂 Dlatego miej przygotowaną dzień wcześniej torbę treningową, a w niej wszystko co potrzebne, aby natychmiast po porannej toalecie wyjść z domu.

2. Umów się ze znajomym.

Spotykajcie się już w klubie. Wtedy żadne z was nie będzie chciało swoją nieobecnością zawieść drugiego. Ustalcie, że na każdym wspólnym treningu będziecie robić zdjęcie na Instgramie lub checkinować się na Facebooku. W ten sposób także Wasi znajomi zobaczą, że jesteście fit i dołączą do treningów. Kto wie? Może powstanie z tego wspólny blog o zdrowym stylu życia? 🙂

3. Odkryj ulubiony klub.

Kwestia niemal oczywista – do miejsc, które lubimy przychodzimy częściej i z większą ochotą. Wybierz klub, który znajduje się najbliżej Twojego miejsca zamieszkania. Spróbuj poznać ekipę, która w danym klubie pracuje. Nikt nie obrazi się jeśli będziecie zwracać się do siebie po imieniu. Koleżeńska atmosfera między ćwiczącymi, oraz między ćwiczącymi a pracownikami powinna być zawsze priorytetem w dobrych klubach fitness. Poproś o oprowadzenie po klubie i pokazanie gdzie znajdują się poszczególne strefy, szatnie i łazienki. W dobrym klubie musisz czuć się jak w domu, lub jak wśród przyjaciół. Jeśli możesz wybierz godziny treningu, kiedy klub jest najmniej zatłoczony – o to też możesz zapytać obsługę 🙂

4. Mierz swoje efekty.

Jeśli nie znasz celu podróży, nigdy nie wiesz czy zmierzasz w dobrym kierunku. Jeśli Twoim celem jest zrzucenie zbędnych kilogramów – mierz się na koniec każdego miesiąca. Waga może oszukiwać – część tkanki tłuszczowej zmieni się w mięśniową, a waga będzie stać w miejscu. Jeśli chcesz być silniejszy lub bardziej wytrzymały zapisuj ilość powtórzeń i podnoszony ciężar. Widząc nieustający progres dużo ciężej będzie Ci zrezygnować z rutyny i zaczynać wszystko od nowa.

5. Daj sobie nagrodę.

Dla wielu zaprawionych w ćwiczeniach osób, sam trening jest nagrodą, a zastrzyk endorfin wisienką na torcie 🙂 To przychodzi z czasem, na początku jednak warto sprawiać sobie małe prezenty, które sprawiają przyjemność. Największą nagrodą może okazać się zakup nowego ciucha… w rozmiarze mniejszym niż poprzednio! Mała gałka lodów, czy kilka czipsów po treningu też nie powinny katastrofalnie wpłynąć na Twoją sylwetkę. Ważne, aby przy tym wszystkim zachować umiar i zdrowy rozsądek.

Zmotywowanie siebie może być dużym wyzwaniem, ale żeby Ci je ułatwić przygotowaliśmy specjalne darmowe wejściówki. Przyjdź i przekonaj się, że warto 🙂

Zostaw Komentarz