5 głównych zalet Cross Trainingu

5 głównych zalet Cross Trainingu

Cross Training to trening dla każdego, kto pragnie być aktywny ruchowo, zwiększyć swoją wytrzymałość i poczuć się lepiej we własnej skórze. Intensywne i zróżnicowane treningi przypadną do gustu wszystkim amatorom mocnych wrażeń! 

Cross Training to propozycja dla osób, które oczekują od treningu czegoś więcej niż monotonnego powtarzania poleceń i katowania wciąż tych samych ćwiczeń. Jeżeli i Ty preferujesz aktywność, w której wykorzystywane są elementy z różnych dyscyplin sportowych, treningi funkcjonalne prawdopodobnie przypadną ci do gustu.

Zanim przejdziemy do opisu zalet Cross Trainingu spróbujemy przybliżyć samą ideę ćwiczeń. Sprawą najistotniejszą jest metodyka – dzięki codziennie rozpisywanym treningom dnia użytkownicy nie muszą zastanawiać się, co będę robić na siłowni i z jakich sprzętów korzystać. To duże ułatwienie dla osób nie mających większego pojęcia o fitnessie i pragnących rozwinąć najważniejsze cechy motoryczne, czyli: siłę, szybkość, gibkość oraz wytrzymałość.

Celem ćwiczeń nie jest tylko wymodelowanie figury, ale przede wszystkim ogólna poprawa kondycji zdrowotnej. Uczestnicy zajęć mogą być przekonani, że każdy trening będzie dla nich wyzwaniem i niespodzianką. Stawianie konkretnych celów i zachęcanie do wykonania nietypowych cykli treningowych, przełamują nudę i utrzymują zapał. Ciągła zmiana, podtrzymywanie wysokiej intensywności ćwiczeń oraz dbałość o ich funkcjonalność sprawiają, że treningi inspirują i wchodzą w nawyk. A teraz przejdźmy wreszcie do sedna i odpowiedzmy na pytanie, dlaczego warto brać udział w Cross Trainingu?

1. Świetny sposób na zbędne kilogramy

Cross Training jest formą treningu cardio, w związku z czym jest szczególnie polecany osobom, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. W czasie wykonywania ćwiczeń tętno oscyluje na poziomie 60-70 procent tętna maksymalnego – wówczas dochodzi do najszybszego przekształcenia tłuszczu w energię.

Co więcej, „cross” reguluje gospodarkę hormonalną, co pozwala utrzymać stały poziom insuliny w organizmie i ustrzec się przed atakami wilczego głodu. A kiedy już dojdziemy do prawidłowej wagi, nadal możemy ćwiczyć – Cross Training jest bowiem idealnym sposobem na kontrolę wagi już po jej zbiciu.

2. Poprawia humor i niweluje stres

W czasie intensywnego treningu organizm wydziela hormony szczęścia, które poprawiają samopoczucie i sprawiają, że masz więcej energii do działania. Osoby regularnie uczęszczające na siłownię mają większą ochotę na podejmowanie nowych wyzwań, a po dniu pełnym atrakcji nie miewają problemów z zasypianiem.

3. Przełamuje monotonię ćwiczeń

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, Cross Training jest treningiem funkcjonalnym, w którym wykorzystywane są elementy różnych dyscyplin sportowych. Uczestnicy treningu nie tylko biegają, ale także robią brzuszki, skaczą na skakance, podnoszą sztangi, przewalają ciężkie opony, noszą worki z piaskiem, pływają etc. Oczywiście wszystkie treningi są zbilansowane i dostosowane do możliwości osób ćwiczących.

4. Pozwala wykorzystać maksimum potencjału

Jeżeli chcesz poprawić swoje wyniki sportowe, Cross Training jest dla Ciebie! Wielu zawodowych sportowców traktuje go jako uzupełnienie treningu swojej docelowej dyscypliny sportowej.

5. Uczy zdrowej rywalizacji

Ćwiczenia prowadzone w grupie to dobre rozwiązanie dla osób, które mają problemy z motywacją i potrzebują solidnego kopniaka. Obserwując zmagania innych, z pewnością zmusisz się do większego zaangażowania i wylania z siebie siódmych potów.

Zostaw Komentarz