5 powodów, dla których warto zainwestować w karnet

zdrofit_blog_800x525_170228

W domu ćwiczysz już od jakiegoś czasu, a efekty nie powalają? Klub masz pod nosem, ale nie chcesz wydawać pieniędzy na zajęcia? Pokażemy ci dziś nieco inną perspektywę patrzenia na ten wydatek.

Chorowanie z głowy

Ile wydajesz rocznie na leki? Jak często chorujesz zimą, opuszczając pracę? Osoby regularnie uprawiające sport nie są oczywiście nieśmiertelne, ale trzeba przyznać, że ich odporność jest na wyższym poziomie niż u kanapowych leniuchów. Optymalny wysiłek fizyczny (taki jak przebiegnięcie około 20 km tygodniowo, przy akcji serca 110-140/min) minimalizuje zakażenia układu oddechowego – potwierdzają to naukowcy! Na odporność twojego organizmu wpływa też stres, a najlepszym sposobem na jego unikanie jest oczywiście sport. Zastanów się teraz, ilu wydatków unikniesz jeśli zaczniesz regularnie ćwiczyć.

Mniej kontuzji

Innym zdrowotnym aspektem oszczędzania przez sport jest unikanie kontuzji i przewlekłych bólów ciała. Długie godziny spędzone przy komputerze i w samochodzie będą miały swoje konsekwencje kilkanaście lat później. Chcesz uniknąć chodzenia do lekarzy i zabiegania o refundowaną rehabilitację? A może już bolą cię plecy, ale zamiast wziąć się za siebie kupujesz kolejną „wyjątkową” poduszkę? 😉
Masz problem z cholesterolem? Ćwicz regularnie! W ten sposób poprawisz gospodarkę lipidową, która ustabilizuje poziom HDL i LDL w twojej krwi.

Więcej siły

Pozytywnych skutków regularnego treningu jest więcej! Nasz organizm wolniej się męczy i dłużej zachowuje siły, objętość krwi w krwiobiegu rośnie, wzrasta pojemność wyrzutowa serca, końcowe produkty przemian materii są sprawniej usuwane, objętość naczyń krwionośnych wzrasta dwukrotnie, wzrasta też moc serca i rośnie sieć naczyń wieńcowych. Zmiany te są naturalną drogą organizmu do przystosowania serca do wysiłku, co w efekcie prowadzi do dużo mniejszej szansy na zawał.

Cenny czas

Zazwyczaj patrzymy na zajęcia sportowe pod względem czasu, jaki musimy na nie poświęcić. Ale jeśli ćwiczysz w domu, to bez potrzebnego sprzętu na trening poświęcisz go jeszcze więcej, a na efekty poczekasz dużo dłużej. A czy Twój czas to nie pieniądz? 😉

Zmiana nawyków

Ostatnia sprawa nie dotyczy każdego, ale jeśli teraz jadasz głównie na mieście i zastanawiasz się, jak zmusić się do zmiany trybu odżywiania, to zacznij od treningu. Zapisz się na zajęcia i poczuj atmosferę i motywację otaczających cię ludzi. To działa!
A może przy okazji wrócisz do poprzedniego rozmiaru i rzeczy sprzed kilku lat?

zdrofit_blog_800x525_171130

Trening na boczki

2 Comments

  1. Kinga pisze:

    znam osoby, które dostają w pracy darmowe karnety na siłownie, któa jest w tym samym budynku i z nich nigdy nie skorzystają ;p 😉

  2. Olka pisze:

    Chodzę na fitness do fitcurves u siebie w mieście przede wszystkim dla tego, by czuć się bardziej atrakcyjna i poprawić swoją kondycję. Do tego ćwiczenia dodają mi energii i poprawiają samopoczucie. Mniej się męcze np. wchodząc po schodach i wiadomo mam jędrniejsze ciało 🙂

Zostaw Komentarz