7 nawyków, które skutecznie przeszkadzają w odchudzaniu

7 nawyków, które skutecznie przeszkadzają w odchudzaniu

Jeśli Twoim celem jest zrzucenie zbędnych kilogramów, a jeden z poniższych nawyków jest Ci bliski, powinnaś jak najszybciej się go pozbyć (albo ich, jeśli jest ich więcej).

Gwarantujemy, że jeśli przestaniesz popełniać grzechy, o których piszemy poniżej, to Twoja dieta oraz ćwiczenie przyniosą o wiele szybsze efekty!

1) Niejedzenie śniadań.

Zdecydowanie nie zgadzamy się z poglądem, który mówi, że śniadania powinny być obfite. Według nas nie powinny. Jednak jedno jest pewne – powinny być zjadane najlepiej w ciągu pół godziny od przebudzenia (NAJPÓŹNIEJ w ciągu godziny). I powinny być pożywne. Nie obfite, tylko bogate w składniki odżywcze. Jeżeli przesadzisz z ilością jedzenia rano, prawdopodobnie i tak zjesz w ciągu reszty dnia tyle, ile planowałaś, co skończy się większym (zbędnym) zapasem kalorycznym na koniec dnia.

2) Jedzenie fast-foodów.

Nie chodzi nam tym razem o typowe fast-foody, takie jak hamburgery, cheeseburgery, kebab, frytki czy pizza, ale o wszelkie pakowane jedzenie, które można szybko i wygodnie przyrządzić. Niestety, szybkość przygotowania i wygoda nie idą w parze ze zdrowiem, wartościami odżywczymi i zgrabną sylwetką. Odrzuć wszelkie „pudełkowe jedzenie” do odgrzania w mikrofalówce czy w piekarniku.

3) Stres i niewysypianie się.

Już wiele badań potwierdziło, że stresujący tryb życia oraz tendencja do niewysypiania się (które często idą ze sobą w parze, gdyż wynikają po prostu z szybkiego tempa funkcjonowania) wpływają negatywnie na zdolność organizmu do spalania tkanki tłuszczowej. Wiemy, że nie zawsze można ograniczyć stres i nie zawsze można spać przez 7-8 godzin, ale zadbaj o to w takim stopniu, w jakim tylko jesteś w stanie.

4) Skłonność do picia alkoholu.

Absolutnie nie mówimy o skrajnych upodobaniach do piwa czy wódki, ale o zwyczajnym, codziennym wypijaniu więcej niż jednej jednostki alkoholu, które to jest praktykowane przez część z nas. Jeden drink czy jedno piwo dziennie nie powinno Ci zaszkodzić w osiągnięciu celu (choć – z drugiej strony patrząc – także nie pomoże), ale nie przekraczaj tego limitu, jeśli chcesz schudnąć. I pamiętajcie, drogie panie – istnieją też kobiece piwne brzuszki 😉

5) Złe proporcje na talerzu.

Jedz bardziej kolorowe posiłki niż większość społeczeństwa. Kawałek mięsa z ziemniakami? W porządku (choć lepszy byłby ryż lub kasza zamiast ziemniaków), ale dodaj do tego jeszcze trochę sałaty, kukurydzy, fasoli… Niech Twoje posiłki będą jak najbardziej bogate w warzywa i zdrowe dodatki. Najlepiej, jeśli będą zajmować co najmniej 50% talerza.

6) Popijanie posiłków słodzonymi napojami.

Naucz się pić wodę, polub ją i wypijaj dwa do trzech litrów dziennie (jak zachęcić się do picia jej w większych ilościach, piszemy tutaj). Odrzuć wszelkie oranżady, słodzone soki, gazowane napoje, colę oraz inne kaloryczne płyny. Uważaj też na dietetyczne napoje. To, że mają niewiele kalorii (raptem kilka na puszkę czy butelkę), może zachęcać do jedzenia większych posiłków.

7) Unikanie tłuszczu.

Pamiętaj – tyje się nie od tłuszczu, tylko przede wszystkim od nadmiaru węglowodanów (szczególnie prostych). Tłuszcz, wręcz przeciwnie, może Ci pomóc w spalaniu zbędnych kilogramów. Jednak pod warunkiem, że jest to tłuszcz wysokiej jakości, pochodzący nie z boczku czy ciastek, ale z oliwy z oliwek czy z orzechów. Warto dodać ich trochę do naszej diety. Na pewno nie zaszkodzą, tylko pomogą.

Jeśli chcesz skutecznie zrzucać zbędne kilogramy, koniecznie przeczytaj inny artykuł na Zdrofitowie, w którym piszemy o tym, jakich posiłków powinnaś za wszelką cenę unikać.

Powinien zainteresować Cię także nasz zestaw prostych porad na to, jak przyspieszyć metabolizm (i tym samym ułatwić sobie redukcję wagi).

Zostaw Komentarz