7 sposobów na przyspieszenie metabolizmu

7 sposobów na przyśpieszenie metabolizmu

Chcesz zrzucić zbędne kilogramy? Ćwiczysz regularnie, odżywiasz się odpowiednio? Świetnie! Ale jest jeszcze kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej…

Może Ci w tym pomóc przyspieszenie metabolizmu, którego możesz dokonać na co najmniej kilka różnych sposobów. Poniżej przedstawiamy siedem sprawdzonych metod.

1) Jedz śniadania!

To absolutna podstawa. Jedz pierwszy (najważniejszy) posiłek dnia w ciągu pół godziny od przebudzenia. Wiemy, że nie zawsze musisz mieć na to ochotę. Nie wszyscy lubią jadać śniadania wcześnie rano. Jeśli należysz do tej grupy, postaraj się zjeść coś małego, na co przeważnie masz ochotę, np. mały jogurt (który dodatkowo przyspiesza przemianę materii) dwie łyżki stołowe owsianki (która także podkręca metabolizm).

2) Pij dużo wody.

Kolejna podstawa, o której należy bezwzględnie pamiętać i do której musisz się stosować, jeśli chcesz szybko gubić zbędne kilogramy. Pamiętaj, aby pić każdego dnia około ośmiu szklanek wody, a nawet więcej, jeśli na dany dzień zaplanowałeś aktywność fizyczną (taką jak trening w naszym klubie ;-)).

3) Wykorzystaj moc przypraw.

Matka Natura postanowiła ułatwić nam trochę życie, wydając na świat przyprawy przyspieszające przemianę materii. Wykorzystaj je, przygotowując posiłki. O jakich przyprawach mowa? Chociażby o curry, którym możesz przyprawić kurczaka; cynamon, który doskonale pasuje do wszelkiego rodzaju jogurtów i musli; czy o pieprzu cayenne, który możesz stosować regularnie, jeśli tylko lubisz pikantne potrawy.

4) Pij czerwoną i zieloną herbatę.

Możesz pochłaniać wręcz dowolne ilości. Czerwona zawiera flawanoidy, czyli związki aktywizujące enzymy pokarmowe, a więc pomagające w spalaniu tkanki tłuszczowej. Z kolei zielona poprawia i ułatwia trawienie, a dzięki zawartym w niej aminokwasom optymalizuje proces przemiany tłuszczów w energię i pomaga usuwać je z organizmu.

5) Wysypiaj się.

Naukowcy odkryli już dawno temu, że sen ma wyraźny wpływ na metabolizm. Jeśli sypiasz źle albo zbyt krótko, prawdopodobnie doprowadzi to do zaburzeń przemiany materii. Jeżeli chcesz szybko spalać tkankę tłuszczową, musisz zadbać o to, by spać odpowiednio długo (7-8 godzin) i komfortowo.

6) Ćwicz regularnie, nie tylko w dniu treningu.

Jeśli trzy czy cztery razy w tygodniu trenujesz w klubie bądź uprawiasz inną aktywność fizyczną, to jak najbardziej jest to częstotliwość wystarczająca. Jednak możesz jeszcze bardziej podkręcić swój metabolizm, poddając swój organizm dodatkowym, krótkim zajęciom ruchowym w dni bez treningowe. Może to być np. 15-minutowa przebieżka czy 15-minutowy trening fitness przed telewizorem, najlepiej poranny.

7) Zacznij pić czarną kawę.

Większość z nas pija ją na co dzień, ale przeważnie z mlekiem, cukrem lub – jeszcze gorzej! – z bitą śmietaną. Tymczasem zrobisz dla swojego organizmu o wiele więcej dobrego, jeśli nauczysz się pić czarną kawę bez kalorycznych dodatków, ew. z NIEWIELKĄ ilością mleka (najlepiej o niewielkiej zawartości tłuszczu). Sama w sobie przyspieszy metabolizm, a zawierać będzie zaledwie parę kilokalorii. Tylko nie przesadzaj z nią, aby nie nabawić się problemów z ciśnieniem!

Zostaw Komentarz