9 rzeczy, które dodają energii, poprawiają nastrój i są zdrowe!

9 rzeczy, które dodają energii, poprawiają nastrój i zdrowie

Spożywane przez Ciebie jedzenie wpływa bezpośrednio nie tylko na Twoją wagę i sylwetkę, ale również na Twój nastrój i zasoby energii (lub jej brak). Dlatego bardzo ważne jest, abyś odpowiednio komponował jadłospis i wprowadzał do niego każdego dnia produkty gwarantujące dobre samopoczucie i dużą dawkę energii. Co równie ważne, prezentowane przez nas produkty są nie tylko zdrowe, ale i bardzo smaczne!

Gorzka czekolada – potrafi dodać energii oraz zdecydowanie potrafi poprawić nastrój. Najlepiej wybieraj czekoladę z jak największą zawartością kakao. Noś przy sobie zawsze tabliczkę czekolady gdy wybierasz się na intensywną wycieczkę rowerową bądź górską, lub gdy po prostu czeka Cię duży wysiłek fizyczny.

Migdały i orzechy – brazylijskie, nerkowca, laskowe. Są świetnym źródłem protein. Dodatkowo zawierają magnez, pierwiastek niezbędny do życia, który poprawia samopoczucie i łagodzi skutki odczuwania stresu. Niedobór magnezu sprzyja zwiększonej wrażliwości na stres i może powodować zaburzenia rytmu serca. Dodatkowo orzechy brazylijskie są jednym z najlepszych naturalnych źródeł selenu, który to pierwiastek jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania naszego mózgu, a w przypadku niedoborów selenu możesz odczuwać smutek, przygnębienie i ogólny spadek nastroju.

Woda. Organizm dorosłego człowieka może nawet w 70% składać się z wody. Nic więc dziwnego, że niedobór płynów (wody) w diecie jest tak szybko odczuwalny. Jeżeli pijesz zbyt mało wody w ciągu dnia, szybko dopadnie Cię zmęczenie, ból głowy i gorsze samopoczucie z powodu odwodnienia. Picie wody wpływa też na prawidłowe tempo metabolizmu.

Rośliny zielone, takie jak szpinak, sałata, brokuły, brukselka. Zawierają bowiem duże ilości kwasu foliowego, który bardzo pozytywnie wpływa na układ nerwowy i funkcjonowanie mózgu. Ponadto dbanie o dietę bogatą w kwas foliowy zalecane jest szczególnie kobietom planującym zajść w ciążę oraz już tym będącym w ciąży, ponieważ kwas foliowy pomaga zapobiegać wielu wadom wrodzonym płodu. Niedobór kwasu foliowego może powodować senność, osłabienie i zmęczenie organizmu.

Łosoś. Pomimo że jest tłustą rybą, nie wpłynie negatywnie na Twoją sylwetkę. Zawiera kwasy omega-3, które są szczególnie istotne dla prawidłowego funkcjonowania naszego mózgu, wpływają na dobry nastrój, redukują zmęczenie, zapobiegają depresjom i działają pozytywnie na nasze oczy. Dodatkowo łosoś zawiera dużo witamin (w tym z grupy B) oraz m. in. selen odpowiedzialny za dobry nastrój, o czym pisaliśmy już wyżej.

“Dobre” węglowodany – stanowią najlepsze źródło energii dla Twojego organizmu. Dodatkowo zawierają wiele błonnika regulującego przemianę materii. Węglowodany wpływają także pozytywnie na nastrój. Do “dobrych” węglowodanów zaliczamy m. in. pełnoziarnisty makaron oraz pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane, brązowy ryż, niesłodzone jogurty naturalne, kaszę, warzywa i owoce. Unikaj natomiast słodkich węglowodanów takich jak ciasteczka, desery, słodycze oraz produkty z białej mąki, ponieważ powodują duże wahania cukru, co w efekcie prowadzi do spadków energii.

Kawa. Kto nie lubi kawy? Kawa jest pyszna, aromatyczna i jest niezastąpiona podczas sennych poranków oraz poobiednich spadków energii. Dodatkowo kawa wpływa pozytywnie na nasze zdrowie – dodaje energii, pozwala się lepiej skoncentrować, usprawnia pamięć. Jak twierdzą naukowcy, dzięki zawartości antyoksydantów może chronić organizm przed niektórymi nowotworami. Dodatkowo już samo wypicie filiżanki pachnącej kawy w dobrym towarzystwie świetnie poprawi Ci nastrój! Pamiętaj jednak, żeby nie pić za dużo kawy – jedna lub dwie filiżanki dziennie powinny wystarczyć.

Świeże warzywa i owoce. Po pierwsze należą do dobrych węglowodanów, więc dodadzą Ci energii. Po drugie, zawierają wodę, zatem nawodnią Twój organizm. Po trzecie są bogate w witaminy i makro oraz mikroelementy zapewniające zdrowie i energię. Po czwarte zawierają błonnik podkręcający metabolizm.

Równie ważna jest częstotliwość posiłków. Aby zapewnić sobie stały, wysoki poziom energii i właściwe stężenie cukru we krwi, należy jeść niewielkie porcje regularnie, najlepiej co 3 godziny. Ponadto dzięki temu zagwarantujesz sobie dobry nastrój i nie dopuścisz do napadów głodu, które, jak wiadomo, potrafią skutecznie popsuć nastrój.

Zostaw Komentarz