Ćwiczenia jogi na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia jogi na zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup przydadzą się każdemu. Coraz więcej osób, niezależnie od wieku, uskarża się bowiem na bóle pleców spowodowane długotrwałym przebywaniem w jednej pozycji – czy to siedząc za biurkiem w pracy, czy też przed ekranem telewizora w domu. Jedną z najskuteczniejszych metod walki z bólem jest joga na kręgosłup.

Joga kojarzy się nam przede wszystkim z medytacją, dyscypliną duchową i tworzeniem związków między ciałem i umysłem. Podstawowym celem ćwiczeń jest uzyskanie równowagi na czterech płaszczyznach: fizycznej, duchowej, psychicznej oraz emocjonalnej. To skuteczna metoda wzmocnienia naszego zdrowia i sprawności fizycznej, a także zmniejszenia bólów kręgosłupa i uelastycznienia mięśni. Regularne wykonywanie ćwiczeń nie tylko poprawia siłę mięśni i ścięgien, ale także sprawia, że kręgosłup jest lepiej ukrwiony, a układ nerwowy – wzmocniony.

Gdzie ćwiczyć?

Nawet osoby niewtajemniczone w arkana technik jogicznych wiedzą, że wszystkie pozycje jogi należy wykonywać powoli, uważając na każdy ruch. Bardzo ważne jest przy tym, aby pamiętać o prawidłowym oddychaniu przy wykonywaniu ćwiczeń. Pomimo że cała procedura wydaje się z pozoru mało skomplikowana i niewymagająca gruntownych przygotowań, warto zapisać się na zajęcia do klubu fitness i skorzystać z rad trenera, który dobierze odpowiedni zestaw ćwiczeń, uwzględniając indywidualne predyspozycje zdrowotne, wiek, płeć oraz rodzaj problemu z kręgosłupem.

Joga to rewelacyjny model treningowy dla wszystkich osób, które chcą poprawić swoją sprawność fizyczną i osiągnąć wewnętrzną harmonię. Prawidłowo wykonywane ćwiczenia nie obciążają stawów i są pomocne w osiągnięciu optymalnej wagi ciała – z tego względu cieszą się dużą popularnością wśród osób z nadwagą i otyłością.

Jakie ćwiczenia wykonywać?

Osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z jogą powinny zaczynać od łatwych i niewymagających wielkiego nakładu sił ćwiczeń. Jednym z nich są skłony do przodu, które rewelacyjnie wzmacniają mięśnie brzucha i pleców, rozciągają mięśnie oraz pobudzają procesy trawienne. Innym, prostym ćwiczeniem są skręty, które pomagają uelastycznić plecy, kolana oraz barki. Wiele ćwiczeń wykonuje się na krześle w pozycji bocznej, tak aby siedzenie krzesła podpierało większą część uda. Oczywiście w każdym przypadku ważne jest, aby zachować odpowiednią koordynację ruchów i wyrobić w sobie nawyk prawidłowego oddychania – wydech przy skręcaniu i wdech przy wyciąganiu kręgosłupa do góry.

O wiele trudniejsze w wykonywaniu są pozycje odwrócone, czyli ćwiczenia polegające na stanu na głowie, które w żadnym wypadu nie powinny być wykonywane w zaciszu własnego domu. Przejście na tak wysoki poziom ćwiczeń wymaga odpowiedniego przygotowania i wyćwiczenia, a także asekuracji ze strony profesjonalnego trenera.

Zostaw Komentarz