Dieta zdrowa i tania

zdrofit_blog_800x525_jsz_180409_2

Wśród osób planujących przejście na zdrową dietę, często panuje przekonanie, że jadłospis, który składa się z wartościowych składników wymaga grubego portfela. Takie przypuszczenia mogą być bardzo demotywujące i zniechęcić niejedną osobę do odpuszczenia sobie postanowień. Zdjęcia potraw, które oglądamy w kolorowych magazynach, czy na Instagramie, zdają się wykorzystywać jedynie drogie, egzotyczne owoce, bataty i komosę. Nie musimy codziennie używać tych produktów, aby nasze posiłki były zdrowe.

Najważniejszym założeniem diety sportowca, bez względu na to czy chce on zwiększyć masę, czy schudnąć są zbilansowane posiłki. Muszą one zawierać białko, węglowodany i zdrowe tłuszcze, a wszystko to w odpowiednich proporcjach.

Głównym źródłem białka jest chude mięso, dlatego warto mieć zawsze w lodówce pierś z kurczaka. Mięso możemy zastąpić również jajkami, które przygotowujemy w przeróżny sposób – od jajecznicy, sadzonych, po omlety, fritatty, jajeczne mufinny i wiele innych. Dodatkowo, tanimi produktami, których warto używać do uzupełniania zapotrzebowania na białko, są jogurty naturalne, twarogi, czy serki wiejskie.

W naszej zdrowej diecie powinny się również znaleźć węglowodany. Na zwykłe ziemniaki, czy kasze nie wydamy wiele pieniędzy, a możemy z nich przyrządzić ciekawe dania. Pamiętaj, że ziemniaki możesz ugotować, ale także upiec w piekarniku (zdrowe i smaczne frytki, które każdy uwielbia), korzystajmy z różnorodności kasz takich jak gryczana, czy jaglana. Na śniadaniu świetnie sprawdzą się płatki owsiane – również tanie. Możemy je podawać w najrozmaitszy sposób – z jogurtem greckim, w formie owsianki zalanej gorącą wodą lub mlekiem. Z dodatkiem pysznych owoców gwarantuje świetny posiłek. Jeżeli chodzi o zdrowe tłuszcze, to znajdziesz je w oliwie, rybach i orzechach.

Skomponowanie prostego, zdrowego i taniego posiłku nie musi być trudne, jeżeli jako dodatek i cenne źródło witamin, będziesz korzystał z sezonowych owoców i warzyw. Ich ceny są dużo niższe niż poza sezonem, a smakują o niebo lepiej. Dlatego warto przejrzeć kalendarze sezonowości.

Jeżeli chcesz zaoszczędzić, ale nie lubisz jeść codziennie tego samego, warto zająć się planowaniem swoich posiłków, z czasem wejdzie ci to w nawyk. Dodatkowo, finalnie zaoszczędzisz czas, bo przecież nikt nie lubi codziennie chodzić na zakupy. Przykładowo, gdy pieczesz kurczaka z ziemiankami, następnego dnia drugą część pieczonego kurczaka możesz połączyć z kaszą, warzywami i innymi przyprawami. Tym sposobem zaoszczędzisz pieniądze, czas, a twoje posiłki będą urozmaicone, zdrowe i smaczne.

Zdaniem wielu trenerów personalnych i dietetyków do osiągnięcia sukcesu w 70% przyczynia się zdrowa dieta, a w 30% trening. Założenie to, jednak w żadnym stopniu nie oznacza, że możemy odpuścić sobie ćwiczenia. Pokazuje ono, że wszystko ma znaczenie. Nie musimy wydawać fortuny na zdrowe odżywianie, wystarczy trochę pomysłowości i samozaparcia, a w połączeniu z regularnym treningiem twój sukces jest gwarantowany.

Zostaw Komentarz