Dlaczego kobiety boją się zajęć CROSS TRAINING?

zdrofit_blog_800x525_170215

Cross training to kompletny system ćwiczeń przygotowany i aktualizowany przez naszych trenerów. Opracowany tak, aby zwiększyć siłę i wytrzymałość całego ciała poprzez krótkie, ale intensywne treningi funkcjonalne.

Jak to wygląda?

Krótkie ale bardzo intensywne treningi z dodatkowym obciążeniem stanowią nie lada wyzwanie dla naszej siły, sprawności i kondycji. Łatwo tu stracić oddech, spocić się i zmęczyć jak nigdy. Zajęcia zaczynają się od rozgrzewki charakterystycznej dla większości sportów – biegi różnego rodzaju, podskoki, pompki, przysiady, barpeesy itd., kończąc na chwili odsapnięcia przeznaczonej na omówienie samego treningu. Część główna to znany wszystkim trening obwodowy pod okiem trenera. Na każdym treningu ćwiczymy wszystkie partie mięśni na kolejnych stacjach (w sumie około 10) w sposób przedstawiony przez prowadzącego. Możecie się spodziewać częstego korzystania z kettli i innych w miarę lekkich obciążeń oraz z własnego obciążenia i siły grawitacji. Trening kończy się często lekkim cardio (na przykład rowerek stacjonarny) i bardzo dokładnym rozciąganiem całego ciała.

Skąd więc ten strach?

Wszystkiemu winne są media! 😉 Z niewiadomych przyczyn kobiety ćwiczące z obciążeniem to niezbyt popularny obrazek. Wydaje nam się, że od hantli i sztang od razu rosną mięśnie, a nasza sylwetka zacznie przypominać męską. Ale, drogie Panie, ilu Waszych kolegów ćwiczy ze sztangami od lat, a wy dalej uważacie ich za cherlaków? Aby zbudować masę mięśniową potrzeba zupełnie innego treningu, potrzeba maksymalnych obciążeń i minimalnej ilości serii oraz odpowiedniej diety. Cross training polega na czymś innym! Tu ćwiczymy z obciążeniem pozwalającym na dużą ilość powtórzeń, ale ograniczającym czas spędzony na sali do godziny, po której poczujemy się wyjątkowo zmęczone. To trening do codziennego powtarzania, a w ten sposób nie da się zbudować dużych mięśni. Chcecie mieć ciało jak Chodakowska? Zapisujcie się!

Co zyskam?

Na początek ogromną satysfakcję, a z czasem też formę na tym samym poziomie. Tego typu treningi poprawiają metabolizm (kluczowy argument!), przez co nasz organizm spala tłuszcz szybciej, oraz podnoszą wydolność organizmu – nie straszny nam będzie spacer w górach, czy spływ kajakami. I najważniejsze – to się nie nudzi! Każdy trening jest inny, a dzięki profesjonalnemu podejściu zyskamy też wiedzę pozwalającą ćwiczyć w przyszłości samemu.

Zostaw Komentarz