Dlaczego nie można rezygnować z dnia nóg na siłowni?

Dlaczego nie można rezygnować z dnia nóg na siłowni?

Ćwiczysz intensywnie mięśnie górnych części ciała, obserwujesz efekty i zaczynasz być z siebie coraz bardziej zadowolony. Pomijasz jednak mięśnie nóg, ponieważ na razie nie masz czasu na tego typu ćwiczenia planując, iż zajmiesz się tym w niedalekiej (lub trochę dalszej) przyszłości.

Jednak odpowiedni trening mięśni nóg na siłowni, połączony z równoczesnym treningiem pozostałych partii ciała,  jest ważniejszy, niż ci się wydaje. Jeżeli o nim zapominasz, możesz osiągnąć efekt odwrotny od zamierzonego. Twoja sylwetka stanie się nieproporcjonalna – rozbudowane i wyrzeźbione mięśnie górnych partii ciała nie będą po prostu pasować do nieumięśnionych nóg. Jednak aspekt estetyczny to nie jedyny powód, dla którego powinieneś trenować również mięśnie dolnych partii ciała.

Ćwicząc mięśnie nóg nie tylko dbasz o to, aby twoja sylwetka była harmonijna, ale również:

  • spalasz dużo kalorii;
  • rozbudowujesz dodatkową masę mięśniową – nogi są bardzo bogato umięśnione, więc nie pomijaj tych partii ciała, tylko intensywnie nad nimi pracuj;
  • poprawiasz swoją kondycję i zwiększasz wytrzymałość, dzięki czemu z łatwością możesz pokonywać długie dystanse pieszo oraz jeździć na rowerze, nawet pod górkę!
  • mając odpowiednio wytrenowane i silne mięśnie nóg jesteś w stanie znacznie lepiej wykonywać niektóre ćwiczenia na mięśnie górnych partii ciała;
  • dbasz o prawidłową postawę – bowiem nogi wraz z kręgosłupem tworzą rusztowanie dla twojego ciała i odpowiedzialne są za postawę, dlatego tak ważne jest, aby mięśnie nóg były mocne i silne.

Jednym z bardzo dobrych ćwiczeń na rozbudowanie i wyrzeźbienie mięśni nóg są przysiady ze sztangą. Wbrew pozorom ćwiczenie to angażuje nie tylko mięśnie dolnych kończyn, ale również mięśnie górnych partii ciała, a podczas treningu dodatkowo masz okazję popracować nad wytrzymałością organizmu.

Jeżeli trenujesz w profesjonalnym klubie, z pewnością znajdziesz wiele urządzeń, na których możesz rozwijać właśnie mięśnie nóg. Dla tych, którzy do tej pory pracowali jedynie nad “klatą”, pomijając całkowicie nogi, radzimy rozpocząć z umiarem. Powoli przyzwyczajaj mięśnie do zwiększonej pracy, w przeciwnym bowiem razie na drugi dzień problemy z poruszaniem gwarantowane.

Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie na stałe do planu treningowego jednego stałego dnia, który poświęcony będzie właśnie ćwiczeniom mięśni dolnych kończyn, czyli tak zwanego “dnia nóg”. Dzięki temu nie będziesz w nieskończoność odkładać treningu nóg, skupiając się cały czas na ćwiczeniach górnych części ciała. Tym samym unikniesz mało atrakcyjnego efektu rozbudowanej i pięknie wyrzeźbionej “klaty” połączonej z nieproporcjonalnie chudymi nogami. Dzięki uwydatnieniu mięśni nóg twoja górna część ciała będzie prezentować się znacznie lepiej, a sylwetka będzie tworzyć harmonijną całość.

Zostaw Komentarz