Dlaczego warto przychodzić na trening przed pracą?

zdrofit_blog_800x525_170220

Wstajesz rano i nie masz siły na opuszczanie łóżka? W pracy brakuje ci energii nawet po piątej kawie? Mamy na to rozwiązanie! Zmień godziny treningów, a swój dzień na lepszy!

Na pewno dobrze znasz uczucie szczęścia i pełni sił po skończonym treningu. Teraz wyobraź sobie, że może ono trwać cały dzień – wystarczy ćwiczyć rano! Oczywiście wcześniejsza pobudka nie jest początkowo łatwa, ale szybko można się do niej przyzwyczaić. Tym bardziej, że wysiłek fizyczny działa jak naturalny budzik. Wystarczy dojść do klubu i zacząć ćwiczyć – nawet prysznic weźmiemy przecież na siłowni!

Reakcja organizmu

Twój metabolizm nie funkcjonuje rano na pełnych obrotach, dlatego warto pobudzić go do działania jak najwcześniej. Trening jest oczywiście najlepszym sposobem. Co nam to daje? Lepsze efekty ćwiczeń, ze względu na lepsze spalanie kalorii w ciągu całego dnia!
Jeśli ćwiczymy na czczo, co dla wielu osób trenujących rano jest standardem, to szybciej inicjujemy też spalanie tłuszczu. W trakcie treningu wieczornego zapasy organizmu spalane są zazwyczaj po około 40 minutach ćwiczeń, rano czas ten skrócony jest o około połowę.
Endorfiny, które wytwarzane są przez nasz organizm po wysiłku zostaną z nami na cały dzień, poprawiając humor i dając energię do pracy. Niektórzy wyciągają też dalej idący wniosek – jeśli jesz słodycze, żeby poprawić sobie humor, to jest duża szansa, że trenując rano, przestaniesz to robić!

Kolejne plusy

Jeśli zazwyczaj chodzicie na siłownię w poniedziałek o osiemnastej, to dobrze znacie widok kolejek przy maszynach. Rano nie ma tego problemu – trening zrobisz szybko i sprawnie, więc zajmie dużo mniej czasu. Wolna przestrzeń to też możliwość sprawdzenia ćwiczeń, z których zazwyczaj rezygnujesz ze względu na kolejkę i tych, do których wykonania potrzeba więcej miejsca.
Masz po prostu więcej czasu! Wcześniejsza pobudka tylko na początku wiąże się z wieczornym zmęczeniem, bo organizm przyzwyczaja się do niej bardzo szybko. Wolne popołudnia spędzisz tak, jak będziesz chcieć, i w końcu przestaniesz odmawiać znajomym.
Zdarza ci się ominąć zaplanowany trening ze względu na spotkanie towarzyskie, czy nadgodziny w pracy? Rano nie ma takich możliwości, a jak wiadomo, regularność jest w sporcie najważniejsza.

Nie dla wszystkich

Jeśli jesteś jednym z tych, którzy zasypiają po północy i nie masz zamiaru tego zmienić, to ten system nie jest dla ciebie. Nie możesz ćwiczyć rano, jeśli twój organizm nie jest wypoczęty, a zbyt intensywny trening może w takiej sytuacji poważnie zaszkodzić. Polecamy oczywiście zdrowszy tryb życia – a nie unikanie treningów!

Poranki w klubach Zdrofit

Jeżeli czujesz, że o wczesno porannych godzinach nie będziesz miał siły i motywacji do ćwiczeń na siłowni – z pewnością zmotywują Cię instruktorzy zajęć grupowych! W każdym z naszych klubów odbywają się poranne zajęcia o różnym charakterze. Wszyscy znajdą coś dla siebie.
Jakie zajęcia wybrać? Oferta jest u nas ogromna, zobaczcie sami:
www.zdrofit.pl

Zostaw Komentarz