Duża nadwaga – jak zacząć ćwiczyć?

zdrofit_blog_800x525_ala_181010

Gdy osoby z dużą nadwagą czy otyłością decydują się na rozpoczęcie walki o zdrowie i szczupłą sylwetkę, napotykają wiele problemów. Największym ograniczeniem jest ich własne ciało: słabe, nieprzystosowane do wysiłku fizycznego, mocno ograniczające ruchy. Od czego zacząć, żeby aktywność fizyczna była przede wszystkim bezpieczna?h

Pierwszy krok powinniśmy skierować do lekarza, który zleci podstawowe badania i powie jakich ćwiczeń lepiej unikać. Bardzo pomocne będą też opieka dietetyka i trenera personalnego, którzy ułożą komplementarny plan odchudzania: dietę oraz treningi.

Na początek – spacer

Często osoby z dużą nadwagą, chcąc na własną rękę rozpocząć odchudzanie, decydują się na bieganie. Szybko jednak okazuje się, że nie są w stanie tego robić. Nic dziwnego, lata zaniedbań i czasem dziesiątki nadprogramowych kilogramów skutecznie to uniemożliwiają.
Dlatego warto zacząć od najprostszej formy aktywności fizycznej, czyli chodzenie. Osoby z dużą nadwagą są o wiele mniej wydolne oddechowo i zdecydowanie szybciej się męczą. Poza tym, są też bardziej podatne na urazy związane z przeciążeniem mięśni i stawów. Dlatego marsze będą świetnym wyborem na początek. Potrzebne są tylko odpowiednio dobrane buty i do dzieła! Codziennie warto zwiększać dystans i stopniowo podkręcać tempo. Do tego można dołożyć inne ćwiczenia cardio: rowerek stacjonarny, orbitrek, nordic walking, a także zajęcia na basenie, które nie obciążają stawów.

Technika przede wszystkim

Warto zdecydować się na ćwiczenia pod okiem trenera, nie tylko dlatego, że są indywidualnie dobrane, ale także ze względu na bezpieczeństwo. Trener będzie korygował złą postawę, zwróci szczególną uwagę na technikę wykonywania ćwiczeń, kontrolę oddechu, dyspozycję dnia.

Podnieś swój ciężar

Do treningów aerobowych ostrożnie wprowadzaj ćwiczenia siłowe. Połączenie tych dwóch rodzajów treningu to najskuteczniejszy sposób na redukcję tkanki tłuszczowej. Pamiętaj, liczy się systematyczność i stopniowe pokonywanie swoich ograniczeń.

Na koniec: przede wszystkim wyznacz sobie cel, taki, który jesteś w stanie zrealizować. I nie załamuj się jednorazowymi niepowodzeniami. Najważniejszy krok – słuszna decyzja o rozpoczęciu walki z nadprogramowymi kilogramami – już jest za Tobą.

Zostaw Komentarz