Efektywność treningu 30-minutowego

zdrofit_blog_800x525_170309

Wydawało ci się, że uprawianie sportu to długie godziny spędzone na sali lub boisku? Myślisz, że nie masz na to czasu, że nie wyciśniesz z dnia kolejnych trzech godzin? Pewnie jesteś też przekonany/a, że nie istnieje magiczna metoda pozwalająca na skrócenie tego czasu, prawda?

Okazuje się jednak, że jest zupełnie inaczej. Przez lata twierdzono, że najlepszą metodą na spalanie tłuszczu jest niezbyt intensywny (60%–75% Hrmax) trening aerobowy, który trwa stosunkowo długo. Dziś wiadomo, że są lepsze sposoby na pozbycie się niechcianej warstwy tłuszczu. Krótki, ale bardzo intensywny trening interwałowy – trwa około 30 minut i działa jeszcze lepiej! Jego największą zaletą jest oczywiście czas, na którym tak bardzo nam zależy, ale na tym nie kończy się lista superlatyw.

Spalanie tłuszczu

Krótkie i bardzo intensywne treningi są tak skuteczne, ponieważ podnoszą Twój metabolizm na wyższy poziom. Kalorie i tłuszcz są palone nawet po skończeniu zajęć, dlatego że organizm korzysta z zapasów kalorycznych do naprawy mikrouszkodzeń mięśni, do jakich doszło w trakcie treningu. W ten sposób ćwiczymy tylko pół godziny, a zbędne kilogramy spalamy przez cały dzień!
Jeśli do listy ćwiczeń dodamy też te typowo siłowe (inicjujące produkcję hormonów), to zaczniemy dodatkowo stymulować spalanie tłuszczu i wzrost mięśni, a efekty będą jeszcze lepsze.

Forma

Twoje samozaparcie jest na niskim poziomie i zazwyczaj kończysz z zajęciami po kilku spotkaniach? To coś dla ciebie! 30 minut ćwiczeń to czas, który łatwo jest poświęcić, a ich intensywność powoduje, że nie tylko sam masz poczucie zachodzących zmian, ale widzisz je już po kilku zajęciach. Wysoka intensywność powoduje, że organizm szybko przyzwyczaja się do tego typu wysiłku, a twoja kondycja i wytrzymałość rosną jak nigdy! W końcu nie bez powodu jest to trening, który stosują wszyscy sportowcy wyczynowi (oczywiście poza innymi treningami).
Wpływ interwałów na nasze mięśnie pozwala na coraz intensywniejsze ćwiczenie, co przekłada się na coraz większe zużywanie kalorii oraz redukcję tkanki tłuszczowej. Innymi słowy – im dłużej będziemy chodzić na zajęcia, w tym lepszej formie będziemy i tym szybciej będziemy spalać oponkę 😉

Zdrowie

Tego typu treningi mają bardzo korzystny wpływ na nasz organizm. Poprawiony stan układu krążenia, zwiększona zwinność, zwiększona wydolność układu oddechowego i krążenia, a także zwiększone zapasy energetyczne w mięśniach – to wszystko można osiągnąć, ćwicząc 30 minut kilka razy w tygodniu! A przy tym ryzyko kontuzji jest wyjątkowo niskie.

Przeciwwskazania?

Treningi o dużej intensywności są polecane osobom w pełni zdrowym, ze względu na szybką pracę serca. Warto też zapisać się na zajęcia i ćwiczyć pod okiem instruktora, który zadba o odpowiednią technikę wykonywania ćwiczeń i adekwatną ich intensywność. Pamiętajcie też o odpoczynku! Takich treningów nie wykonujemy bez co najmniej 48-godzinnej przerwy. Pomiędzy nimi polecamy mniej intensywne ćwiczenia i regenerację w saunie 🙂

Sprawdźcie nasze zajęcia na stronie: www.zdrofit.pl!

Zostaw Komentarz