Jak ćwiczyć w upał?

zdrofit_blog_800x525_170704_2

Za oknem duszno i parno, temperatura dochodzi do 30 stopni. Często pocimy się od razu po wyjściu z domu, a co dopiero na samą myśl o treningu. Niech upał nie będzie dla nas wymówką do ominięcia treningu! Warto dobrze się przygotować i przestrzegać kilku zasad, aby temperatura nie stanowiła problemu.

Co się dzieje z naszym organizmem, gdy na dworze skwar?

Wysoka temperatura oraz nadmierna wilgotność powietrza sprawiają, że nasz organizm musi wytężyć swoje siły. Gdy ćwiczymy, ciepło naszego ciała rośnie, nawet w chłodne dni. Jednak podczas upałów proces wzrostu temperatury ciała jest dużo krótszy. Właśnie dlatego, nasze serce pracuje szybciej, skóra jest bardziej ukrwiona, a my dużo szybciej się męczymy. Dodatkowo organizm szybciej się poci, co może nawet spowodować odwodnienie. Jak wiadomo, nawet nieduża dehydratacja prowadzi do spadku wydolności organizmu. Na szczęście, jeśli odpowiednio o siebie zadbamy i przygotujemy nasze ciało, to treningi w gorące dni staną się niegroźne i przyjemne.

Przydatne i praktyczne zasady

Przede wszystkim należy pić wodę! Pozwoli nam to na dłuższe treningi w upalne dni. Najlepiej wodę pić często i w mniejszych ilościach. Wypicie duszkiem dużej ilości sprawi, że woda zwyczajnie przez nas przeleci, podczas gdy my potrzebujemy odpowiedniej absorbcji płynów. Dodatkowo należy pamiętać, że pełny brzuch nie sprzyja treningowi. Ważne jest również uzupełnianie elektrolitów, które wydalamy wraz z potem. Warto więc popijać napoje izotoniczne, bogate w sód i potas, które pomogą przyswoić się wodzie w komórkach naszego ciała.

Odpowiednia dieta

Oprócz napoi ważne jest oczywiście jedzenie. Gdy na dworze jest gorąco, często rzadko chce nam się jeść. Jednak przy intensywnych treningach nie możemy opuszczać żadnego posiłku. Codzienną dietę można wzbogacić o większą ilość węglowodanów, które dostarczą na energii straconej w trakcie gorących dni. Do 2 godzin przed treningiem można zjeść słoną przekąskę, która dostarczy naszemu organizmowi sód.
Istotny jest również ubiór. Warto zaopatrzyć się w odzież, która odprowadza pot na zewnątrz. Pozwól swojej skórze oddychać! Na pewno poczujesz się bardziej komfortowo, gdy twoja koszulka nie będzie mokra do suchej nitki. Wybieraj lekkie, przewiewne materiały.
Pamiętaj, że zawsze, gdy robi ci się słabo, należy przerwać trening. Szanuj swój organizm i zachowaj siły na później 
Gdzie i kiedy ćwiczyć?

W upalne dni powinniśmy raczej zrezygnować z ćwiczeń na słońcu. Najlepszą porą na trening na zewnątrz są wczesne ranki i późne wieczory. Mimo wszystko nawet w takich godzinach bywa bardzo duszno. W związku z tym ciężkie treningi, wymagające dużego wysiłku, lepiej wykonywać w zamkniętych, odpowiednio klimatyzowanych pomieszczeniach. W gorące letnie dni zapraszamy do naszych siłowni i na zajęcia fitness Zdrofit 🙂

www.zdrofit.pl

zdrofit_blog_800x525_171130

Trening na boczki

3 Comments

  1. Paulina pisze:

    Obie sale do fitnessu w Zdroficie Gocław mają fatalną klimatyzację, więc często jest porównywalnie gorąco do temperatury na zewnątrz, zwłaszcza przy pełnych salach 🙂

    1. Sylwia pisze:

      Bardzo dziękujemy za zgłoszenie. Przekażemy je odpowiednim osobom!

  2. Rafał pisze:

    Ręcznik, 1.5l wody i trzeba ćwiczyć, nie ma wymówek.

Zostaw Komentarz