Jak planować treningi?

zdrofit_blog_800x525_171005

Większość osób wie, że aby schudnąć lub osiągnąć wymarzoną sylwetkę, należy ćwiczyć. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak istotne jest prawidłowe rozplanowanie treningów. Liczy się nie tylko intensywność ćwiczeń, ale także długość ich trwania i częstotliwość. Jeżeli chcemy osiągnąć najlepsze efekty, musimy działać według konkretnego planu. Chcesz się dowiedzieć, czym należy się sugerować przy dobieraniu programu treningowego? Zachęcamy do przeczytania tego tekstu 😉

Wyznacz cel!

Pierwszym punktem w planowaniu swoich treningów jest zdefiniowanie tego, co chcemy osiągnąć. To bardzo ważny etap, ponieważ w planie powinny przeważać ćwiczenia, które realizują nasz główny cel. Zadaj sobie więc pytanie: czy chciałbyś/chciałabyś spalić tkankę tłuszczową, rozbudować ciało, poprawić kształt sylwetki, a może zwiększyć siłę mięśni? W przypadku, gdy chcemy zrzucić zbędne kilogramy, w naszym planie powinny przeważać ćwiczenia cardio, jeżeli zależy nam na wykształceniu sylwetki, skupmy się na ćwiczeniach modelujących, natomiast kiedy chcemy wzmocnić mięśnie i być silniejsi, świetnie sprawdzają się podstawowe ćwiczenia z użyciem wolnych ciężarów. Pamiętaj, aby nie forsować tych samych mięśni na każdym treningu i dać im czas na odpowiednią regenerację.

Sprecyzuj swoje ograniczenia

Przed przystąpieniem do treningów, warto poznać swój organizm w 100 procentach. Aby żadne ćwiczenia nie wyrządziły nam krzywdy, powinniśmy wykonać serię kompleksowych badań. Pozwoli nam to ustalić, co jest odpowiednie dla naszego zdrowia, a z czego niekoniecznie zdajemy sobie z tego sprawę. Szczególnie ważne jest zbadanie naszego kręgosłupa i stawów. Gdy będziemy znać przeciwwskazania zdrowotne dla naszego ciała, unikniemy kontuzji oraz bólu.

Ustal dni treningowe

Jeżeli chcesz zauważyć rezultaty, powinieneś/powinnaś ćwiczyć co najmniej trzy razy w tygodniu. Jest to zupełne minimum, które zależy od naszego celu, a także od nas samych. Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z systematycznym trenowaniem, daj sobie czas na adaptację, nie rzucaj się na głęboką wodę. Ilość ćwiczeń zależy również od naszego wieku, sprawności fizycznej, kondycji, a nawet rodzaju wykonywanej pracy. Osoba, która na co dzień wykonuje ciężką pracę fizyczną, powinna ograniczyć treningi.
Ważna jest również dieta! Osoba spożywająca więcej kalorii, ma więcej energii, a co za tym idzie, może ćwiczyć więcej i częściej. Pamiętaj, aby odpuścić sobie jeden dzień w tygodniu! Każdy z nas potrzebuje regeneracji.

Jeżeli chcesz, aby treningi były dopasowane konkretnie do ciebie, to warto porozmawiać z profesjonalistą. Przyjdź do naszych klubów Zdrofit i skonsultuj się z wyszkolonymi trenerami personalnymi, którzy pomogą Ci skutecznie zrealizować twój cel.
www.zdrofit.pl

Zostaw Komentarz