Jak podkręcić metabolizm?

zdrofit_blog_800x525_180104

Zazwyczaj mężczyźni cieszą się lepszą przemianą materii niż kobiety, a wraz z wiekiem nasz metabolizm spada. Jednak w rzeczywistości to wszystko jest kwestią indywidualną. Każdy z nas jest inny, ma inny organizm oraz inny metabolizm. Jeżeli Twoja przemiana materii nie funkcjonuje tak, jakbyś chciał, to mamy dla Ciebie kilka sposobów, dzięki którym możesz to zmienić. Wypróbuj nasze metody i poczuj się wyjątkowo lekko! 😉

Czym jest metabolizm?

To procesy i mechanizmy w naszym organizmie, które odpowiadają za wykorzystanie i akumulowanie energii z posiłków, które spożywamy. Dzięki tym procesom, nasz organizm jest w stanie prawidłowo funkcjonować. Proces przemiany materii polega na rozkładzie składników odżywczych do elementów budulcowych, któremu towarzyszy wydzielanie się energii. Następnie elementy wynikające z tego rozkładu są wykorzystywane do wszystkich procesów życiowych oraz do budowy makrocząsteczek.

Wbrew powszechnym opiniom, metabolizm nie ma wiele wspólnego z częstym chodzeniem do toalety, gdyż to zależy jedynie od naszego układu trawiennego. Natomiast szybka przemiana materii, nad którą możemy pracować, wpływa na efektywność naszego odchudzania.

Sposoby na przyspieszenie przemiany materii:

Mięśnie

Nasz organizm cały czas spala kalorie; gdy leżymy, siedzimy i pracujemy. To, ile kalorii nasz organizm spala, zależy od naszej masy mięśniowej (kilogram mięśni – 12kcal dziennie, kilogram tłuszczu – 4 kcal dziennie). Różnica może wydawać się niewielka, jednak finalnie robi to ogromną różnicę. Właśnie dlatego warto chodzić na siłownie i zadbać o wymarzoną sylwetkę budując mięśnie, a przy tym dbając o metabolizm.

Ćwiczenia

Nic bardziej oczywistego! Wysiłek podnosi tempo naszego metabolizmu. Najskuteczniejsze w tym przypadku będą intensywne treningi, takie jak Interwały i Tabata training. Jeżeli jesteś na mniej zaawansowanym poziomie, warto wprowadzić treningi o zmiennej intensywności np. minuta biegu w średnim tempie, a następnie minuta biegu na maksa (więcej o tym temacie znajdziecie we wpisie: „Trening interwałowy – czy to dobry wybór dla Ciebie?)

Warto również zróżnicować treningi, aby dać organizmowi impuls do rozwoju. Nasze ciało przyzwyczaja się do ćwiczeń, które powtarzamy i nie są one już dla niego wyzwaniem. Nie są już tak efektywne, dlatego warto zmieniać trening mniej więcej co 1, 2 miesiące.

Dieta

Warto również urozmaicić dietę w składniki, które przyspieszają przemianę materii. Podstawą diety wspomagającej metabolizm jest picie dużej ilości wody. Można się do tego przyzwyczaić i wprowadzić ten zdrowy nawyk w formie postanowienia noworocznego! Potrzebujemy mniej więcej 1,5 litra wody dziennie. Warto też pić kawę bez cukru i mleka oraz zieloną herbatę, które mogą przyspieszyć przemianę materii nawet do 17%. Niektóre ostre przyprawy jak chilli czy ostra papryka, ale także cynamon i kardamon pozytywnie wpływają na nasz metabolizm.

Sen

Badania potwierdzają, że sen ma wpływ na naszą sylwetkę. Niewyspanie prowadzi do wolniejszej przemiany materii i powoduje, że potrzebujemy więcej energii, którą chcemy zapewnić sobie w formie jedzenia.

Kluczem do sukcesu świetnie funkcjonującego metabolizmu są treningi! Jeżeli chcesz w zawrotnym tempie spalać kalorie, pamiętaj o naszych radach, ale także o tym, że we wszystkim trzeba mieć umiar. Zapraszamy na siłownie i zajęcia ZDROFIT w celu efektywnego zrzucenia wagi!
www.zdrofit.pl

1 Comments

  1. Dokładnie! Warto zmieniać treningi, ponieważ po dłuższym czasie powtarzania tych samych sekwencji nasze mięśnie nie reagują już tak efektownie. Świetny wpis ! Zapraszamy również do odwiedzenia naszego portalu internetowego. Pozdrawiamy 🙂

Zostaw Komentarz