Jak wytrwać na diecie?

zdrofit_blog_800x525_170824

Snujesz plany o zdrowym odżywianiu, ale zaraz po śniadaniu zmieniasz zdanie? Potrzebujesz motywacji i samozaparcia! Nie zaczynaj od jutra! Dzięki naszym poradom przyzwyczaisz się do zdrowego tryby odżywiania. Pamiętaj, że odpowiednia dieta to 50% wysiłku w walce o wymarzoną sylwetkę.

Dlaczego się nie udaje?

Brak samodyscypliny lub szybka rezygnacja z początkowych planów może być spowodowana słabą motywacją albo złym podejściem do diety. Zastanów się, dlaczego w ogóle chcesz zmienić swój tryb żywienia. Każdy z nas ma inny powód, dlatego dla każdego co innego będzie motywacją. Ważne jest, aby wyznaczyć sobie konkretny cel, do którego dążymy i dzięki któremu będziemy szczęśliwi. Spisz wszystkie powody, dla których chciałabyś schudnąć lub po prostu zdrowiej się odżywiać, a obok wypisz co się dzięki temu zmieni. Taką notatkę powieś w widocznym miejscu w domu (np. na lodówce). Zdefiniowane cele będą Ci przypominać, że twoją prawdziwą potrzebą jest zdrowe ciało, a nie kolejna paczka chipsów 😉

Metoda małych kroków

Innym powodem może być niewłaściwe podejście do diety. Nie od razu Rzym zbudowano, dlatego ty też podejdź do zmiany odżywiania racjonalnie i stopniowo. Jeżeli od razu zabronisz sobie wszystkiego, co do tej pory sprawiało Ci przyjemność, to na dłuższą metę nic z tego nie wyjdzie. Nie możesz myśleć o diecie negatywnie! Na początek możesz zrezygnować ze słodyczy, a gdy organizm się do tego przyzwyczai, postaw sobie kolejny cel. W ten sposób dojdziesz do regularnych posiłków, małych porcji i samych zdrowych składników. Kiedy podczas diety zdarzy Ci się, że zjesz coś niezdrowego, nie załamuj się! Stało się, nie ma co rozpaczać, że wszystko przepadło. Dieta powinna być kompromisem pomiędzy twoim samopoczuciem, a zdrowiem.

Kilka dobrych rad

Swoje sukcesy i porażki zapisuj w kalendarzu: co zjadłaś, o której godzinie i jak się z tym czułaś. Dzięki temu będziesz mogła zaobserwować, jakie złe nawyki warto wyeliminować, a co sprawia, że czujesz się dobrze i lekko.
Chodź na zakupy po jedzeniu 😉 Kiedy masz pełny żołądek, łatwiej jest odmówić pokusom wystaw sklepowych. Dodatkowo, brak niezdrowych łakoci w lodówce ułatwia wybór zdrowego posiłku!
Jeżeli lubisz gotować, warto poszukać przepisów wykorzystujących ciekawe składniki, zastępujące np. cukier i poeksperymentować w kuchni. Zjedzenie smacznego fit posiłku, przyrządzonego przez siebie, daje dużo więcej satysfakcji niż zamówienie pizzy 😉
Staraj się jeść 5 posiłków dziennie o tej samej porze. Gdy przyzwyczaisz do tego, organizm nie będziesz co chwilę odczuwać głodu. Co więcej, ważne jest, aby skupić się na tym, co jesz. Nie oglądaj telewizji, nie czytaj książki. Ciesz się z jedzenia i ze smaku, jedz powoli. Kiedy skupiasz się na czymś innym, do mózgu dociera niepełny komunikat i szybciej robisz się głodny.

Pamiętaj, że dieta chodzi w parze z aktywnością fizyczną. Po udanym treningu, często przychodzą myśli, że nie chcesz go zaprzepaścić niezdrowym jedzeniem. Ćwiczenia w grupie, czy to na siłowni, czy na zajęciach fitness, dodają wytrwałości i sprawiają, że chcesz bardziej!

Życzymy powodzenia i wytrwałości w dążeniu do celu! 🙂

www.zdrofit.pl

Zostaw Komentarz