Jesień to sezon na zdrowie!

zdrofit_blog_800x525_JESIEN

Jesień to czas, kiedy nasza odporność wyjątkowo często jest wystawiana na próbę. Niskie temperatury, deszcze i wiatr sprawiają, że łatwo złapać przeziębienie czy poważniejszą chorobę. Dlatego w tym okresie warto szczególnie zadbać o naszą odporność i dobry nastrój!

Ruszaj po zdrowie!

Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że regularna aktywność fizyczna ma zbawienny wpływ na nasz organizm i układ odpornościowy. Ćwiczenia sportowe pomagają zwiększyć objętość serca, obniżają ciśnienie krwi, zwiększają pojemność płuc oraz pobudzają ośrodkowy układ nerwowy. Aktywność fizyczna pomaga również przygotować organizm na zwiększone zapotrzebowanie na energię oraz przyspiesza regenerację. Regularne ćwiczenia to także gwarancja dobrego samopoczucia za sprawą uwalnianych endorfin!

Pamiętajmy, żeby dobierać ćwiczenia do pogody i naszego samopoczucia. Gdy ciężko nam się zmotywować do ćwiczeń, dobrym rozwiązaniem mogą być treningi grupowe – to zawsze dodatkowa motywacja. Zobacz jakie zajęcia oferuje klub Zdrofit w Twojej okolicy i wybierz te, które najbardziej Ci pasują! Dla tych, którzy lubią ćwiczyć w swoim tempie mamy rozbudowane strefy cardio, dzięki czemu brzydka pogoda przestanie być wymówką 🙂

zdrofit_blog_800x525_JESIEN2

Jesteś tym co jesz!

Aktywność sportowa to jedno, ale musimy pamiętać o odpowiedniej diecie. Regularnie spożywane, zdrowe posiłki pozwolą nam się cieszyć nie tylko ładną sylwetką, ale przede wszystkim dobrym zdrowiem. Szczególnie w okresie obniżonej odporności powinniśmy pamiętać o zjedzeniu porządnego, pożywnego śniadania, które da nam energię na cały dzień. Na śniadanie szczególnie polecamy kaszę jaglaną, która ma właściwości bakteriobójcze i przeciwwirusowe. Oprócz tego zawiera m.in. witaminy z grupy B, lecytynę wapń, potas i żelazo. Do naszej jesiennej diety warto także włączyć imbir, który ma działanie przeciwzapalne i wspiera organizm w walce z bakteriami chorobotwórczymi. Możemy go użyć jako dodatku do zupy czy gulaszu. Na bazie imbiru i miodu możemy też przygotować pyszny rozgrzewający napar. Podobne do imbiru działanie bakteriobójcze ma również czosnek, który warto profilaktycznie dodawać np. do potraw mięsnych. Z racji tego, że jesienią mamy mniej okazji do przebywania na słońcu, dobrym pomysłem może być suplementacja witaminy D. Jej bogatym źródłem są ryby morskie, jaja oraz produkty mleczne. Możemy też sięgnąć po witaminę D w tabletkach.

zdrofit_blog_800x525_JESIEN3

Sauna? Gorąco polecam!

W dni nietreningowe warto odwiedzić klub Zdrofit w swojej okolicy i skorzystać z sauny. To rozwiązanie od lat z powodzeniem mieszkańcy krajów skandynawskich, którzy na co dzień muszą zmagać się z niskimi temperaturami. Wizyta w saunie pozwala nagrzać nasz organizm i wprowadzić w stan lekkiej “gorączki”, co sprzyja produkcji ciałek odpornościowych, które zabijają bakterie i wirusy. Aby uzyskać optymalny efekt pamiętajmy, aby po wyjściu z sauny wskoczyć pod zimny prysznic i schłodzić nasze ciało. W ten sposób poprawimy ukrwienie organizmu oraz rozluźnimy napięte mięśnie. Więcej na temat prozdrowotnych zalet sauny przeczytasz w naszym niedawnym wpisie.

Zadbaj o odporność na chłodno

Przeciwieństwem wygrzewania się w saunie jest morsowanie, o którym pisaliśmy tutaj. W skrócie, morsowanie polega na zanurzeniu się w lodowatej wodzie na kilkanaście do kilkudziesięciu sekund. Z takich kąpieli płynie szereg korzyści dla naszego organizmu. Przede wszystkim nasz układ odpornościowy ulega zdecydowanemu wzmocnieniu, podobnie jak układ sercowo naczyniowy. Morsowanie pomaga także oczyścić organizm z toksyn oraz pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie. Warto pamiętać jednak, że zanim zdecydujemy się na taką formę dbania o odporność, warto odwiedzić lekarza, który oceni ewentualne zagrożenia dla naszego zdrowia.

Połączenie tych wszystkich rozwiązań na pewno pomoże nam przetrwać jesienne i zimowe miesiące w dobry zdrowiu, a większość z nich możemy stosować przecież przez cały rok. Na zdrowie!

Zostaw Komentarz