Jesienią wybierz ciepło – w saunie!

zdrofit_blog_800x525_SAUNA

Gdy temperatury spadają, a pogoda za oknem nie zachęca do wychodzenia na dwór, odruchowo szukamy miejsca, w którym można się ogrzać. Zwinięcie się w kłębek na kanapie, pod ciepłym kocem i z kubkiem gorącej herbaty wydaje się atrakcyjną opcją, warto jednak pamiętać, że w klubach Zdrofit można skorzystać z sauny!

Jak działa sauna?

Sauna to nic innego, jak pomieszczenie nagrzane do wysokiej temperatury – nawet 100° C, które rozgrzewa naszą skórę do 42° C oraz podnosi temperaturę całego ciała, doprowadzając do lekkiej “gorączki”. Dzięki temu wzmaga się produkcja ciałek odpornościowych, które zabijają bakterie i wirusy. Dlatego też sauna to doskonały sposób na radzenie sobie z lekkim przeziębieniem czy katarem. Należy jednak pamiętać, że do osiągnięcia pożądanego rezultatu po wygrzaniu się w saunie należy wskoczyć pod prysznic i polewać się naprzemiennie zimną i gorącą wodą. W ten sposób poprawimy ukrwienie i rozluźnimy napięte mięśnie.

zdrofit_blog_800x525_SAUNA2

Kiedy skorzystać z sauny?

Wbrew temu, co można sądzić, korzystanie z sauny jest dla naszego organizmu sporym wysiłkiem. Dlatego wchodzenie do sauny po ciężkim treningu jest niewskazane – zmęczony treningiem organizm będzie się męczył w gorącym i suchym powietrzu. Saunę powinniśmy odwiedzić w dzień nietreningowy, najlepiej wieczorem, żeby potem spokojnie odpocząć. Pamiętajmy, żeby nie korzystać z sauny, kiedy jesteśmy głodni albo przejedzeni – może to doprowadzić nawet do utraty przytomności!

Przed wejściem do sauny należy dokładnie wytrzeć się ręcznikiem, dzięki temu będziemy się o wiele szybciej pocić. Nie polecamy zakładać kostiumu kąpielowego – może on spowodować poparzenia na skórze. Pojedynczy seans powinien trwać od 5 do 15 minut, zależnie od naszego doświadczenia. Po wyjściu z sauny należy wyjść na świeże powietrze, następnie zastosować naprzemiennie gorący i zimny prysznic, a potem odpocząć ok. 20 minut. Podczas jednej wizyty taką serię można powtórzyć maksymalnie trzy razy. Nie powinniśmy korzystać z sauny częściej niż 3 razy w tygodniu. Warto pamiętać, że kobiety w ciąży, mające choroby z sercem czy silnie przeziębione nie powinny korzystać z sauny.

zdrofit_blog_800x525_SAUNA3

Sauna? Same korzyści!

Finowie mawiają, że sauna “oddala gniew i wysusza żółć”. Tego zagwarantować nie możemy, ale faktem jest, że korzyści płynące z regularnego korzystania z sauny są niezaprzeczalne. Największą korzyścią jest szeroko rozumiana regeneracja organizmu – krążenie przyspiesza, mięśnie rozluźniają się, a zmęczenie ustępuje. Wizyta na saunie jest również wskazana podczas pierwszych objawów przeziębienia i grypy. Pamiętajmy jednak, żeby nie korzystać z niej, kiedy jesteśmy chorzy – wtedy co najwyżej pozarażamy wszystkich dookoła, a sami zupełnie się rozłożymy.

Saunę suchą znajdziesz w każdym klubie Zdrofit, a korzystanie z niej dla osób posiadających karnet jest bezpłatne!

Wizyty na saunie można połączyć z regularnym morsowaniem dla lepszego zahartowania organizmu. Pamiętajmy jednak, by zawsze brać pod uwagę nasze ograniczenia i słuchać naszego organizmu. Na zdrowie!

Zostaw Komentarz