Jesienny trening zamiast jesiennej chandry

zdrofit_blog_800x525_lnk_181023_04

Jesienny trening zamiast jesiennej chandry

Kiedy za oknem coraz wcześniej robi się ciemno, deszcz siąpi z nieba, a drzewa tracą liście, trudno zmotywować się do wyjścia na trening. Co zrobić, żeby zamiast koca, kubka kakao i serialu, wybrać salę treningową?
Koniec z jesiennym znużeniem, zakopywaniem się pod kocem i niekontrolowanym lenistwem. Czas wprowadzić w życie jesienne postanowienia! 🙂

1. Zacznij robić coś nowego!

Od dłuższego czasu chodzisz na te same treningi? Rutyna jest dobra, dopóki trzyma w ryzach Twój plan dnia i pomaga Ci zmotywować się do działania. Jednak wykonywanie cały czas tych samych ćwiczeń nie tylko rozleniwia mięśnie, ale i zwyczajnie nudzi. Jesień to świetny czas, żeby spróbować nowej formy treningów, zacząć chodzić do innego klubu lub zachęcić znajomego do wspólnego wysiłku. Postaw sobie nowe wyzwania – na pewno poczujesz ekscytację i znów zacznie Ci się chcieć. 🙂

2. Wybierz inną porę dnia.

Latem, kiedy za oknem długo jest jasno, znacznie rozciąga nam się plan dnia. Trening o 21:00, nawet na zewnątrz, nie jest żadnym problemem. Jesienią, dzień zdecydowanie się skraca. Jeśli możesz, wybierz ćwiczenia o poranku. Po powrocie z pracy czy szkoły, zajmiesz się innymi obowiązkami, a trening będzie już zaliczony. Poza tym, dzień wyda Ci się dłuższy, a poranne ćwiczenia na pewno pobudzą Cię do działania i dodadzą energii.

Zobacz, jak aktywność fizyczna wpływa na nastrój – Zdrofit przebadał Polaków w ramach akcji Postaw ZDRO przed FIT.

3. Jesteś tym, co jesz.

Jesień w Polsce to czas przepysznych sezonowych warzyw i owoców. Korzystaj z tych dobrodziejstw! Przyjrzyj się dokładnie temu, co ląduje na Twoim talerzu i zastanów się, czy na pewno Ci to służy. Trening bez zbilansowanej diety, nie przyniesie zadowalających efektów.

4. Wzmocnij się przed zimą!

Regularne ćwiczenia, zwłaszcza te na świeżym powietrzu, wzmocnią organizm i zahartują Cię przed zimą. Podczas ćwiczeń wydzielają się endorfiny, czyli tzw. hormony szczęścia, które są świetna tarczą przed chandrą, zarazkami i spadkiem formy. Oczywiście pamiętaj o regeneracji – zbyt intensywny trening i brak odpoczynku mogą przynieść zupełnie odwrotny skutek.

5. Łącz pożyteczne… z pożytecznym.

Kto powiedział, że podczas treningu nie można uczyć się nowego języka albo słuchać audiobooków? Więcej korzyści z czasu poświęconego na trening, to jeszcze więcej motywacji!

6. Nie czekaj z postanowieniami do Nowego Roku!

Jesienią i zimą w klubach fitness nie ma aż takiego tłoku, jak po na początku roku. Wtedy wszyscy zaczynają realizować swoje postanowienia o idealnej sylwetce. Skorzystaj z większej swobody podczas zajęć grupowych i na siłowni. Może to dla Ciebie czas, żeby wreszcie spróbować treningów personalnych?

Jesień to doskonały czas, żeby wprowadzić w życie nowy plan działania i zarezerwować w nim czas na treningi. Dobrze wykorzystaj ten okres tęsknoty za latem, a podczas kolejnych wakacji będziesz cieszyć się piękną sylwetką, bez konieczności głodówki i podwójnych treningów tuż przed urlopem.

Zostaw Komentarz