Najlepsze sposoby na widoczne mięśnie brzucha

Najlepsze sposoby na widoczne mięśnie brzucha

Pomimo że jesteś bardzo szczupłą osobą, masz zupełnie niewidoczne mięśnie brzucha? Albo od dłuższego czasu ciężko trenujesz, a mięśnie brzucha dalej przykryte są oponką? Jeżeli tak, zastosuj się do poniższych rad. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest zadbanie o odpowiednią dietę zapewniającą płaski brzuch, inaczej bowiem nawet najcięższe ćwiczenia nie przyniosą zamierzonego efektu.

1. Unikaj produktów powodujących wzdęcia oraz wszelkich gazowanych napojów. 

Wzdęcia mogą być powodowane m. in. przez niektóre warzywa (takie jak fasola, groch, cebula), tłuste i ciężkostrawne potrawy oraz fast foody. Zaobserwuj, które produkty powodują u Ciebie wzdęcia i ogranicz je do minimum lub całkowicie wyłącz z diety. Wszelkie gazowane napoje (które mogą rozpychać żołądek) zamień na niegazowane, najlepiej na niegazowaną wodę mineralną lub ziołowe herbatki regulujące trawienie. Zamiast smażyć – piecz lub gotuj na parze. Ponadto nie najadaj się – zmniejsz objętość posiłków zwiększając ich częstotliwość, lepiej bowiem jeść często, ale w mniejszych ilościach. W efekcie nie rozpychasz żołądka, dzięki czemu łatwiej Ci zadbać o płaski brzuch.

2. Zadbaj o odpowiednią przemianę materii.

Zagwarantuje ją dieta bogata w produkty pełnoziarniste oraz w warzywa i owoce, zwłaszcza te zawierające duże ilości błonnika. Pomocne może okazać się także picie codziennie przed pierwszym posiłkiem szklanki ciepłej wody z cytryną. Niezbędne jest także zapewnienie organizmowi każdego dnia odrobiny ruchu – jeżeli nie masz czasu, wystarczy nawet krótki marsz w szybkim tempie lub energiczny taniec. Chodzi o to, aby walczyć ze skutkami siedzącego trybu życia, który bardzo negatywnie wpływa również na pracę jelit.

3. Skomponuj odpowiednio swój jadłospis.

Wyeliminuj z diety produkty, które powodują powstawanie tkanki tłuszczowej właśnie na brzuchu – np. słodkie napoje, słone przekąski, słodycze, ciasta, sery pleśniowe. Zadbaj także o odpowiednią ilość białka w diecie – czyli budulca dla Twoich mięśni. Wybieraj chude mięso i ryby, jajka, produkty nabiałowe typu kefir, serek wiejski czy jogurt naturalny oraz warzywa bogate w białko. Jeżeli oprócz wyćwiczenia mięśni brzucha zależy Ci także na utracie wagi lub pozbyciu się oponki, ogranicz dzienne spożycie kalorii.

4. Dbaj o prawidłową postawę.

Pamiętaj o tym, żeby plecy trzymać prosto, łopatki delikatnie ściągnięte, a mięśnie brzucha przez cały czas lekko napięte. Dzięki temu przez cały dzień Twoje mięśnie brzucha będą pracować. Ponadto poprawi się również Twoja postawa, a sylwetka nabierze smukłości i będzie wyglądać na szczuplejszą. Pamiętaj, aby dbać o napięcie mięśni brzucha także podczas siedzenia – trzymaj plecy prosto, a mięśnie same zaczną pracować. Na początku wyrobienie nawyku prostych pleców i ciągłego napinania mięśni brzucha może wydawać się ciężkie, jednak już po kilku dniach zaczniesz się przyzwyczajać, aż w końcu będziesz robić to niemalże nieświadomie.

5. Postaw na odpowiedni trening.

Jeżeli nie odziedziczyłeś płaskiego i szczupłego brzucha w genach, konieczne będzie zadbanie o prawidłowy trening. Wykonywanie setek brzuszków każdego dnia może co najwyżej spowodować przeciążenie i bóle kręgosłupa, ale nie zapewni Ci idealnego brzucha, zwłaszcza jeżeli podczas treningów całkowicie pomijasz pozostałe partie ciała. Konieczny jest trening kondycyjny dla całego ciała (może być aerobowy, kardio lub interwałowy) połączony z treningiem siłowym z uwzględnieniem szczególnie mięśni brzucha. Ze względu na ryzyko kontuzji pleców dobrze jest ćwiczyć mięśnie brzucha przy użyciu specjalistycznego sprzętu (jeżeli nie posiadasz go w domu, wybierz się do klubu fitness), co zapewni także różnorodność ćwiczeń. Ponadto dzięki takim urządzeniom możliwe jest trenowanie wszystkich mięśni brzucha, także tych, które ciężko zaangażować wykonując popularne ćwiczenia mające wyrzeźbić talię.

Zostaw Komentarz