Oto składniki diety, które poprawią Twoją wytrzymałość

Oto składniki diety, które poprawią twoją wytrzymałość

Regularne, angażujące treningi wymagają od nas dużych pokładów energii. W chwilach kryzysowych zastanawiamy się: „skąd ją wziąć?”. Odpowiedź jest prosta – z diety! To właśnie od tego, co jesz, zależy, na ile Twój organizm może sobie pozwolić podczas treningu. Poznaj naturalne „wspomagacze”, które zwiększą Twoją wytrzymałość!

Aby uporządkować ten artykuł, produkty, które powinieneś spożywać, chcąc poprawić swoje „osiągi”, wymienimy tuż obok najważniejszych składników odżywczych, do których należą przede wszystkim:

  • Węglowodany złożone. To podstawowe źródło paliwa dla Twojego organizmu – zarówno dla ciała, jak i dla umysłu. To właśnie dzięki nim pozyskuje on glukozę, która z kolei jest zamieniana w energię. Pamiętaj, aby jednocześnie unikać węglowodanów prostych (fast-foody, ciastka, słodzone napoje), które nie dostarczają takiej ilości energii, jak węglowodany złożone, a do tego szybko zamieniają się w tkankę tłuszczową.Gdzie znajdziesz:
    – 
    pieczywo razowe,
    – owsianka,
    – makaron brązowy,
    – ryż brązowy,
    – kasza,
    – musli,
    – otręby.
  • Białka. Jest to składnik odpowiedzialny za rozwój oraz odbudowę mięśni oraz tkanek (jeśli celem Twoich treningów jest budowa masy mięśniowej, białko powinno zostać Twoim najlepszym przyjacielem; o tym, jak przyspieszyć budowę mięśni, pisaliśmy więcej tutaj). Ponadto pozwalają one spalić większą liczbę kalorii niż tłuszcz, a do tego ograniczają apetyt.Gdzie znajdziesz:
    – chude mięso (np. z kurczaka lub indyka),
    – ryby,
    – jajka,
    – soja,
    – rośliny strączkowe,
    – chudy twaróg,
    – orzechy.
  • Witamina C. Powszechnie wiadomo, że witamina C poprawia odporność organizmu. Dzięki niej ograniczamy prawdopodobieństwo złapania infekcji, których efektem jest ogólny spadek wydolności. Niezależnie od tego, czy ćwiczysz w zamkniętych pomieszczeniach, czy na otwartej przestrzeni, powinieneś dbać o to, aby utrzymać odporność na jak najwyższym poziomie. Zdecydowanie pomoże Ci w tym witamina C.Gdzie znajdziesz:
    – czerwona i czarna porzeczka,
    – poziomka,
    – truskawka,
    – poziomka,
    – cytryny,
    – pomarańcze,
    – ziemniaki,
    – brukselka,
    – papryka,
    – kalafior,
    – szpinak.
  • Żelazo. Jeśli nie zadbasz o odpowiedni poziom żelaza w swoim organizmie, prawdopodobnie szybko zaczniesz odczuwać spadek wytrzymałości (znaczące odchylenia od normy w zawartości tego składnika w organizmie są częstym powodem anemii!). Jeśli chcesz mieć dużą ilość paliwa do ćwiczeń, musisz o nim pamiętać.Gdzie znajdziesz:
    – 
    chuda wołowina,
    – indyk,
    – wątróbka,
    – gotowana fasola,
    – orzechy,
    – niektóre warzywa (brokuły czy szpinak),
    – kakao,
    – drożdże,
    – suszone figi.

Zostaw Komentarz