Płaski brzuch do wakacji – jak to zrobić?

Obraz1

Płaski brzuch do wakacji – jak to zrobić?

Mierz siły na zamiary

Przede wszystkim, aby cieszyć się płaskim brzuchem musisz połączyć dwa czynniki: zbilansowaną dietę i ćwiczenia. Tak niewiele, ale i aż tak wiele.
Czas, jakiego będziesz potrzebować na osiągnięcie Twojego celu, zależy od tego, w jakim stanie jest Twoja sylwetka. Jeśli dbasz o siebie, dobrze się odżywiasz i zażywasz ruchu, to małe zmiany w jadłospisie i bardziej intensywne ćwiczenia powinny rozwiązać sprawę. Gorzej, jeśli dawno przestałeś/aś o siebie dbać. Ale po kolei.

Dieta

Nasz brzuch mówi o tym, co jemy na co dzień. Dieta bogata w tłuszcz, słodkie i słone przekąski, gazowane napoje i możesz zapomnieć o płaskim brzuchu. Nawet najbardziej wyszukane ćwiczenia nie są w stanie zastąpić odpowiednio zbilansowanej diety. Podstawę Twojego jadłospisu powinny stanowić warzywa, chude mięso i produkty bogate w błonnik. Wybieraj pełnoziarniste kasze i płatki. Pij dużo wody, żeby wspomóc oczyszczanie organizmu. Doceń działanie nabiału: kefirów, jogurtów, maślanek, które przyspieszają trawienie.

Ćwiczenia

Wciąż najpopularniejszym ćwiczeniem, które wykonujemy, marząc o płaskim brzuchu, są tradycyjne brzuszki. Niestety, angażują one tylko mięśnie proste brzucha i nie spalają tłuszczu, lecz wzmacniają mięśnie. Co to oznacza? Że może się okazać, że masz bardzo mocne mięśnie brzucha, które ukrywają się pod warstwą tłuszczu. A chyba nie o taki efekt nam chodzi, prawda?

Co więc robić?

Brzucha nie ćwiczy się tylko na podłodze. Trening aerobowy, wykonywany z odpowiednią intensywnością, pomoże spalić tłuszcz (bieganie, rolki, pływanie, ergometr wioślarski). Warto urozmaicić swoją aktywność treningiem siłowym. Takie ćwiczenia rozbudują i wzmocnią mięśnie oraz podkręcą metabolizm. Ważne jest też, żeby wzmocnić mięśnie wewnętrzne, które stabilnie utrzymują całe ciało – w tym przypadku polecamy zajęcia fit ball, pilates czy ćwiczenia na piłce bosu .
Oczywiście możesz dołączyć do zestawu swoich ćwiczeń te szczególnie wzmacniające mięśnie brzucha: brzuszki proste i skośne, plank, nożyce, brzuszki odwrotne (unoszenie bioder nad podłogę).
Pamiętaj także o odpowiedniej technice i oddechu. Wydech ustami powinien mieć miejsce podczas skurczu mięśni. Częstym błędem jest bezdech lub wykonywanie wdechu podczas pracy mięśni brzucha.

A czego unikać?

Gdy intensywnie myślimy o osiągnięciu celu, możemy przesadzić. Łatwo się przetrenować. Mięśnie brzucha szybko się regenerują, jednak pamiętaj, że pracują one prawie przez cały czas, ponieważ podtrzymują stabilnie całe Twoje ciało. Dlatego staraj się nie trenować mięśni brzucha codziennie.
Nie wykonuj ćwiczeń szybko i bez umiaru. Lepiej zrobić mniej powtórzeń, lecz dokładnie, ze świadomością każdego ruchu.
I pamiętaj, że o płaski brzuch, a więc w ogóle o zdrową sylwetkę, należy dbać cały czas, a nie tylko podczas wakacji. Wyrzeźbiony brzuch powinien być efektem Twojej pracy nad sobą, a nie celem samym w sobie.

Wybierz ćwiczenia dla siebie, na przykład na zajęciach grupowych w klubach Zdrofit!

www.zdrofit.pl

Zostaw Komentarz