Jak pokonać stres? Wyładuj go!

zdrofit_blog_800x525_171102

Żyjemy w czasach, kiedy stres spotyka nas praktycznie codziennie: w pracy deadline na wczoraj, na studiach masa egzaminów, brak czasu na zajęcie się domem. Nic więc dziwnego – wiele sytuacji może wywołać w nas podenerwowanie. Niektórzy uważają, że stres jest ich wrogiem, inni, że ich motywuje. Wszystko zależy od naszego podejścia. Co powiedzie na walkę ze stresem poprzez trening? Kolejny ciężki dzień pójdzie w niepamięć, a po ćwiczeniach pozostanie ślad w postaci pięknego ciała!

Co się z nami dzieje, gdy się stresujemy?

Nadmiar stresu powoduje, że nasz organizm gromadzi napięcie w różnych częściach ciała. U niektórych może się to objawiać bólami pleców, karku, napiętą szyją; inni będą odczuwać napięcia w postaci skurczy żołądka, bólu brzucha lub jelit. Stres wywołuje również podwyższone ciśnienie krwi, które przekłada się na bóle głowy i negatywnie wpływa na jakość naszego snu, trawienie oraz libido.

Przez naukowców symptomy te nazywane są reakcją walki lub ucieczki. W trakcie tego procesu do naszej krwi dostają się hormony oraz wydzielają się większe ilości kortyzolu i adrenaliny. To sprawia, że nasz organizm jest zmobilizowany i posiada więcej energii. Nie zawsze możemy uciec od stresujących sytuacji, ale możemy walczyć z ich negatywnymi skutkami poprzez wysiłek fizyczny.

Zasady treningu, który pozwoli Ci się wyładować

Odreagowanie stresu dla każdego ma inną formę: często są to ćwiczenia relaksujące i oczyszczające umysł. Przykładem mogą być zajęcia takie joga, pilates lub stretching. Te formy aktywności pozwalają nam na psychiczne odprężenie i uwalniają od zmartwień. Wpływają pozytywnie na ciało, ale także na umysł i duszę. Badania wykazały, że większość mężczyzn musi się porządnie spocić, aby wyrzucić z siebie zdenerwowanie – przydadzą się więc ćwiczenia siłowe oraz cardio 😉

Odpowiednie ćwiczenia, rytm i oddychanie

Istnieje też kilka zasad, które bez względu na to, jaki rodzaj treningu wybierzesz, pozwolą Ci pozbyć się napięcia z mięśni i uwolnić od stresu. Przede wszystkim uspokój oddech. Jest to ważny element pozbycia się negatywnych emocji, wykorzystywany również podczas medytacji. Najlepiej dobrać rytm ćwiczeń do swojego oddechu. Przykładowo, podczas jednego głębokiego oddechu, wykonuj trzy kroki. Maksymalnie skup się na wykonywanych ćwiczeniach! W momencie, gdy twoje myśli powracają do sytuacji, która wywołała stres, wróć do liczenia wdechów i wydechów. Postaraj się, aby twoje ciało było maksymalnie rozluźnione. Jeśli chcesz osiągnąć najlepsze efekty, odetnij się na chwile od świata, zostaw telefon i wszelkie inne gadżety w domu!

Warto zadbać o swoje zdrowie i wewnętrzny spokój ducha, bo właśnie to przynosi nam prawdziwe szczęście. Nic nie pokonuje napięcia tak, jak wysiłek fizyczny. Przyjdź do naszych klubów ZDROFIT i uwolnij się od negatywnych emocji!

Tymczasem serdecznie zapraszamy na warsztaty POKONAJ STRES, które odbędą się już 25 listopada 2017 w klubie ZDROFIT STEGNY. Kamila Karpińska zaprezentuje na nich techniki relaksacyjne i oddechowe uwalniającej napięcie z ciała.

Zapisy są prowadzone w recepcji klubu. Więcej informacji znajdziecie na stronie www.akademiazdrofit.pl.

Zostaw Komentarz