Powrót do formy po wakacjach. 3 rzeczy, o których musisz pamiętać

Wróć do formy po wakacjach

Lato już dobiega końca, a wraz z nim słodkie „przestępstwa” charakterystyczne dla tego okresu. Za długo pozwalaliśmy sobie na bardzo kaloryczne słodkości i fast foody. Zaprzyjaźniamy się z dodatkowymi kilogramami, które niestety mimo zakończenia wakacji nie chcą odejść.

Wakacje przeminęły, a wraz z nimi obietnice, które składałeś sobie codziennie: „od jutra zaczynam ćwiczyć”, „to już ostatni gofr – więcej ich nie zjem”, „do września schudnę” itp. Drobne oszustwa postępowały coraz dalej, aż w końcu w ogóle zrezygnowałeś z diety, o aktywności nawet nie mówiąc. Teraz pewnie chciałbyś stosunkowo szybko utracić wakacyjne kilogramy i móc znów cieszyć się znakomitą formą. Nie martw się – mamy na to radę!

1. Na początek – regularność!

Powakacyjnemu powrotowi do formy powinna towarzyszyć stopniowo wprowadzana, a przy tym dobrze zbilansowana dieta. Nasze dotychczasowe zasady odżywiania musimy zamienić na nowe. Tym, o co powinniśmy zadbać na samym początku, jest regularność spożywanych posiłków. Jedzenie pięć razy dziennie, w równych odstępach czasu (ok. 3 godziny), pomoże nam uregulować metabolizm. Częste spożywanie posiłków wpływa również na utrzymujące się uczucie sytości, dzięki któremu możemy ograniczyć spożywane porcje, a także zrezygnować z dodatkowych przekąsek pomiędzy posiłkami. W ten sposób usprawniamy również pracę przewodu pokarmowego.

Ważne jest również to, aby żadnego z posiłków nie uznawać za gorszy czy niewarty zachodu. Pojawiające się w sieci opinie o tym, że rezygnując ze śniadania czy kolacji, schudniesz, są błędne. Postępując w ten sposób, można w najlepszym wypadku spowolnić metabolizm. Przygotowując śniadanie, zadbaj o jak największą ilość białka i tłuszczy (spożyta z samego rana ogromna ilość cukru wyłącznie sprowokuje cię do podjadania). Nie odmawiaj sobie również kolacji. Nie jedz jej jednak później niż na 2-3 godziny przed snem. Stopniowo wprowadzaj do swoich posiłków odpowiednią ilość owoców i warzyw. Zastąp sól ziołami, a cukier zdrowymi słodzikami.

Nie wprowadzaj wszystkich tych zmian równocześnie. Powrót do formy po wakacjach jest długotrwałym procesem. Dieta, która mu towarzyszy, powinna być odpowiednio zbilansowana – nie drastyczna! Dla osiągnięcia swojego celu wprowadzaj ją stopniowo, a przede wszystkim konsekwentnie!

2. Powrót do ćwiczeń

Po okresie błogiego lenistwa i „nic nie robienia” nadchodzi czas na powrót do ćwiczeń. Pamiętaj, aby podobnie, jak w przypadku diety nie wprowadzać bezwzględnych rozwiązań, które nie tylko mogą okazać się szkodliwe, ale również szybko cię zniechęcą. Ciało, które przez długi czas „pozostawione było samo sobie” na powrót do formy potrzebuje czasu. Nie stanie się to w jedną noc. Zacznij od prostych treningów, stopniowo zwiększając ich intensywność. Bądź dla siebie wyrozumiały. Jeżeli trudno zmotywować ci się samemu, wybierz się na siłownię lub do klubu fitness. Zajęcia w grupie dodadzą ci „powera”.

Kiedy rozpoczniesz już pierwszy trening, nie zapomnij o rozgrzewce połączonej ze stretchingiem. W jej trakcie wzrasta temperatura ciała. Ciało jest pobudzane i przygotowywane do wysiłku. Połączona z rozciąganiem mięśni, zapobiega ich rozmaitym kontuzjom oraz występowaniu potreningowego bólu. Prawidłowa rozgrzewka powinna trwać 10 minut. Dodatkowo trening powinno zakończyć rozciąganie.

3. Wysypiaj się

Na drodze do pięknej sylwetki bardzo pomocny okazuje się również sen. Z badań wynika, że spanie krócej niż 6 godzin na dobę wpływa na wzrost wartości wskaźnika BMI. Wynika to z faktu, iż mała ilość snu powoduje obniżenie poziomu leptyny (hormonu, którego odpowiednia ilość przekazuje do mózgu informację o tym, że jesteśmy najedzeni) w organizmie oraz wzrost greliny, odpowiadającej za uczucie głodu. W efekcie nie jesteśmy w stanie się nasycić, co skutkuje nadmiernym objadaniem się oraz przyrostem tkanki tłuszczowej.

Powrót do szczupłej sylwetki po wakacyjnym szaleństwie wcale nie musi wiązać się z katorżniczą dietą i ćwiczeniami. Aby odzyskać formę, należy stopniowo wprowadzać zmiany, co wpłynie na długotrwałość uzyskanych efektów.

Zostaw Komentarz