Proste i efektywne ćwiczenia na płaski brzuch

Proste i efektywne ćwiczenia na płaski brzuch

Ćwiczenia mające na celu wymodelowanie i wysmuklenie brzucha wymagają sporego zaangażowania i wysiłku fizycznego. Najlepsze efekty uzyskamy, wykonując je na siłowni, z użyciem specjalistycznego sprzętu i pod kontrolą trenera personalnego.

Jednym z najpopularniejszych akcesoriów treningowych jest ławka skośna, która daje bardzo duże możliwości ćwiczeniowe. Standardowa ławeczka posiada w dolnej części drążek blokujący nogi, co wspomaga wykonywanie ćwiczeń. Poniżej prezentujemy kilka najpopularniejszych modeli treningowych z wykorzystaniem sprzętu:

Skłony wykonywane w pozycji leżącej

Kładziemy się na materacu lub ławce, a następnie uginamy nogi i splatamy dłonie nad głową.  Tułów unosimy do góry. Najpierw podnosimy głowę, następnie barki, a na końcu resztę tułowia. Podstawową zaletą ćwiczenia jest możliwość zaktywizowania mięśni skośnych brzucha. W końcowym etapie możemy spróbować wykonywać delikatne skłony w dwie strony. Nie jest to jednak zalecane osobom, które nie przywykły do intensywnych ćwiczeń fizycznych. Niewłaściwe lub zbyt dynamiczne wykonanie ćwiczenia bardzo obciąża kręgosłup.

Uwaga! Przed rozpoczęciem ćwiczenia nabieramy powietrza i wypuszczamy je w czasie unoszenia tułowia.

Skłony w pozycji bocznej 

Kładziemy się w pozycji bocznej, aby od pasa w dół ciało przylegało do ławki. Nogi blokujemy przy pomocy drążka, a ręce krzyżujemy na klatce piersiowej. Skłony wykonujemy do dołu i do góry, wstrzymując ruch na kilka sekund przy maksymalnym wychyleniu. Dzięki temu napięcie mięśni zwiększa się. Przy skłonie do dołu tułów powinien znajdować się w pozycji równoległej do podłoża. Ćwiczenie powinno być wykonywane płynnie, dlatego też warto zainwestować w ubranie wykonane z antypoślizgowego materiału.

Skręty tułowia na ławce skośnej

Ćwiczenie angażuje zarówno mięśnie skośne, jak i mięśnie proste brzucha. Plecy i biodra przylegają do ławki, zaś nogi są uniesione i położone na drążku. Ręce splatamy na klatce piersiowej lub na karku, a następnie unosimy barki oraz głowę, odrywając plecy od ławki, jednocześnie skręcając tułów raz w lewo, raz w prawo. Podczas wykonywania ćwiczenia musimy pamiętać o prawidłowym oddychaniu – przy podnoszeniu wykonujemy wydech, a przy opadaniu wdech.

Skłony wykonywane w czasie leżenia głową w dół

Kładziemy się na ławce, uginamy nogi i splatamy dłonie nad głową. Głowa jest skierowana ku dołowi. Tułów unosimy do góry. Podnosimy głowę, następnie barki, a na końcu resztę tułowia.  Ćwiczenie angażuje mięśnie proste oraz skośne brzucha.

Ćwiczenia – ważne, ale same nie wystarczą

Jeśli marzymy o płaskim brzuchu, to nie wystarczy, że będziemy wykonywać ćwiczenia, takie jak te opisane powyżej. Owszem, spowodują one rozrost mięśni w tej części ciała, ale jeśli nie pozbędziemy się tkanki tłuszczowej, to efekty naszej ciężkiej pracy pozostaną niewidoczne. A nawet wręcz przeciwnie – rosnące mięśnie będą wypychać obtłuszczony brzuch i tym samym uzyskamy efekt odwrotny od pożądanego!

Co zatem należy zrobić, aby móc cieszyć się płaskim brzuchem? Z pewnością należy pamiętać o wykonywaniu ćwiczeń mających na celu spalenie tkanki tłuszczowej, a także – rzecz jasna – o diecie. Jeśli będziemy trenować mięśnie brzucha, a jednocześnie zajadać się słodyczami, to nic dobrego z tego nie wyjdzie 😉

Zostaw Komentarz