Total-Body Workout – poznaj 4 powody, dla których warto wykonywać ćwiczenia złożone

Total-Body Workout - poznaj 4 powody, dla których warto wykonywać ćwiczenia złożone

Dla każdego, kto zaczyna regularnie uczęszczać na siłownię, cel jest jeden – w krótkim czasie zdobyć wymarzoną sylwetkę. W głowie obmyślamy plan idealny, w którym trenujemy 6 razy w tygodniu, codziennie inną partię mięśni. W końcu tak to robią czołowi kulturyści, prawda? Zapominamy tylko o jednym fakcie – życie kulturysty podporządkowane jest treningom. My natomiast, staramy się z całych sił podporządkować treningi toczącemu się życiu i „wcisnąć” je pomiędzy codzienne obowiązki. Czy nie ma dla nas nadziei i szans na piękne i zdrowe ciało? 

Oczywiście, że jest! Trening składający się z ćwiczeń złożonych lub – inaczej pisząc – Total-Body workout. Nieważne, czy chcesz rozwijać siłę, schudnąć, czy ogólnorozwojowo poprawić swoją sylwetkę – wykonywanie bardziej złożonych ćwiczeń pomoże Ci osiągnąć cel.

Zwiększ efektywność treningu

Masz tylko 30 minut w ciągu dnia na trening i to zniechęca Cię do rozpoczęcia regularnych treningów? O tym problemie możesz zapomnieć. Wykonując ćwiczenia złożone, w ciągu 30 minut możesz zaangażować tyle grup mięśniowych, ile pracowałoby, wykonując ćwiczenia izolowane nawet na 2 lub 3 odrębnych treningach! Zamiast ćwiczyć biceps hantlą, wskocz na drążek i zrób kilka serii podciągnięć podchwytem. Potem zrób 2-3 serie pompek na poręczach – zaangażujesz triceps, klatkę piersiową (pochylając się do przodu podczas wykonywania ćwiczenia) i część pleców, a trening zakończ przysiadami z obciążeniem. Voilà, solidny trening za Tobą! Zajrzyj na trening i przekonaj się, czy zmieścisz się w 30 minutach 🙂

Buduj masę mięśniową w krótszym czasie

Jasne, ćwiczenia izolowane wpływają na rzeźbę mięśnia i ich objętość. Nie wpłyną jednak znacząco, gdy będą wykonywane raz w tygodniu na tę samą partię mieśniową (pamiętasz, co ustaliliśmy w związku z kulturystami?). Jeśli chcesz się rzeźbić, nie wystarczy, że w poniedziałek poćwiczysz biceps, a na resztę tygodnia o nim zapomnisz. Wykonując ćwiczenia złożone, możesz być pewien, że ta sama grupa mięśni będzie angażowana 2-3 razy w tygodniu (na piękny biceps tak samo może wpłynąć unoszenie hantli, jak i podciąganie podchwytem).

Zwiększ swoją siłę w krótszym czasie

Wykonując ćwiczenia złożone, angażujesz dużo więcej partii mięśniowych. To z kolei sprawia, że możesz pracować na większych obciążeniach. Wykonując przykładowo pompki na poręczach, Twoje ręce i górne partie ciała podnoszą cały jego ciężar. Dużo większy ciężar rozkłada się na poszczególne mięśnie, np. tricepsu czy barków, które w ćwiczeniach izolowanych nie byłyby w stanie wykonać tak dużej pracy. A jeśli ciężar Twojego ciała to za mało, zawsze możesz chwycić nogami dodatkowe obciążenie 🙂

Spalaj więcej kalorii w krótszym czasie

Każdemu z nas zależy na „oszczędzaniu” czasu i osiąganiu pożądanych efektów w jak najkrótszym czasie. W końcu po to używamy tylu gadżetów pozwalających lepiej zarządzać naszym czasem, prawda? Wykonując ćwiczenia, które angażują dużo partii mięśniowych (wyciskanie hantelek, pompki na poręczach, podciąganie, przysiady), nasz organizm spala DUŻO więcej kalorii niż wtedy, gdy podczas treningu ograniczamy się do ćwiczenia bicepsów i barków.

Wszystkie nasze kluby wyposażone są w sprzęt i maszyny, które ułatwią Ci wykonywanie ćwiczeń złożonych. Z kolei nad poprawną techniką wykonywanych ćwiczeń czuwają nasi instruktorzy. Jedyne, czego potrzebujesz, to… odrobina motywacji, ale tę już pewnie masz, skoro czytasz ten artykuł 🙂 Łap darmową wejściówkę i… do zobaczenia w klubie!

Zostaw Komentarz