Trening interwałowy – czy to dobry wybór dla Ciebie?

zdrofit_blog_800x525_171214

Krótki trening wytrzymałościowy, który wyciśnie z Ciebie siódme poty i wysmukli Twoją sylwetkę, jest niesamowicie efektywny! Wykonywanie interwałów, mimo krótkiego czasu ćwiczeń, skutecznie spala tkankę tłuszczową. Daje nawet do trzech razy lepsze rezultaty, niż jednostajne ćwiczenia cardio. Jeżeli jesteś pełny energii i maksymalnie zmotywowany koniecznie dowiedz się, jak owocny potrafi być trening interwałowy.

Na czym polega trening interwałowy?

Interwał polega na wykonywaniu treningu przemiennie z wysoką, a następnie niską intensywnością. Pomiędzy kolejnymi seriami nie ma klasycznej przerwy, odpoczynkiem są mniej intensywne ćwiczenia. Taki rodzaj treningu składa się mniej więcej z kilkunastu interwałów. W związku z tym, że nie odpoczywamy kompletnie pomiędzy kolejnymi interwałami, wraz z każdym ćwiczeniem jesteśmy coraz bardziej zmęczeni. Prowadzi to do wzmocnienia naszej kondycji i szybkiej utraty wagi.

Istnieją dwa rodzaje treningu interwałowego: ekstensywny i intensywny.

Pierwszy z nich polega na wykonywaniu ćwiczeń przy poziomie tętna 85% na przemian z ćwiczeniami na poziomie tętna 65%. Intensywność podczas treningu jest więc umiarkowana, a liczba interwałów duża.
Podczas treningu intensywnego ćwiczenia wykonuje się na poziomie tętna maksymalnego 90% i 60%. W porównaniu do treningu ekstensywnego, wykonujemy mniej interwałów o większej intensywności z niepełnymi przerwami odpoczynkowymi.

Jak zacząć?

Warto skorzystać z zajęć fitness, które uwzględniają interwały. W klubach ZDROFIT możesz przyjść na takie zajęcia jak Tabata trainig lub Interwał. Podstawą tabaty są ćwiczenia cardio, które angażują jak najwięcej mięśni. Są one wykonywane w 20-30 sekundowych seriach, po których następuje odpoczynek w formie mniej intensywnego ćwiczenia trwającego 5-10 sekund. Ta forma ćwiczeń powoduje, ze nasze tętno jest cały czas na wysokim poziomie, dzięki czemu jest to duży wysiłek dla organizmu, który prowadzi do spalania tkanki tłuszczowej. Kolejny trening, na który możecie przyjść do naszych klubów to Interwał. Są to zajęcia o charakterze wytrzymałościowo-siłowym, które łączą ćwiczenia aerobowe ze wzmacniającymi. Wszystkie zajęcia zaczynają się rozgrzewką i kończą rozciąganiem. Prowadzone są przez profesjonalnych trenerów, którzy dopilnują poprawności każdego ruchu i zmotywują Cię do ćwiczenia.

Dla kogo przeznaczony jest trening interwałowy?

Trening interwałowy to trening dla każdego – nie należy się go bać! Faktycznie jest to ogromny wysiłek, ale jak przy każdym rodzaju ćwiczeń, należy go dopasować do swoich możliwości. Początkowo możesz zacząć od biegu interwałowego na bieżni, zmniejszając i zwiększając prędkość. Bardzo dużo maszyn cardio na siłowni ma funkcję interwał, z której możesz skorzystać. Przyjdź do ZDROFIT i przekonaj się jak szybko możesz zrzucić zbędne kilogramy.

Sprawdź nasze grafiki zajęć i wybierz idealny trening dla siebie!
www.zdrofit.pl

Zostaw Komentarz