Trening przed pracą pobudza

Trening przed pracą pobudza

Masz problemy z motywacją? Trenuj przed pracą.

Osoby, które ćwiczą z rana dużo częściej wytrzymują w swoim postanowieniu. Dlaczego? Ponieważ wszystkie stresy, problemy i wyzwania dnia codziennego są jeszcze przed nimi! Dzień pełen wrażeń, szczególnie tych negatywnych, może tak wpłynąć na Twoją motywację, że jedyną nagrodą jaką będziesz chciał sobie dać będzie kolejna porcja Fast Fooda.

Zalety porannych ćwiczeń

Poranny trening da Ci kopa energetycznego na cały dzień. Rozpoczęcie dnia solidnym treningiem podkręci Twój metabolizm tak samo jak regularne jedzenie śniadań (pamiętasz o tym prawda?). Korzystne efekty po treningu, szczególnie w ujęciu spalanych kalorii i efektu fat burn mogą utrzymywać się nawet do czterech godzin po! To oznacza, że przez połowę dnia, kiedy siedzisz za biurkiem chudniesz, a Twój organizm dziękuje Ci za poranny zastrzyk energii!

Podczas snu Twój organizm ciągle pracuje. Pracuje nad tym, żeby naprawić ubytki w komórkach organizmu, pracuje nad tym żeby strawić pokarm i zamienić go w glukozę, uruchamiają się procesy leczenia. To sprawia, że codziennie rano otrzymujesz nowe ciało! Gotowe do wyzwań i pracy. Co równie ciekawe, podczas fazy snu REM ciało uczy się i przyswaja umiejętności motoryczne. To znaczy, że kolejnego dnia ćwiczenia będziesz wykonywać z większą wprawą i pewnością niż dnia poprzedniego. Pamiętaj zatem o odpowiedniej dawce snu!

Wczesne wstawanie nie jest dla Ciebie?

Ćwierkanie ptaków nie jest w stanie Cię wybudzić ze słodkiego snu? Teraz pomyśl jak wygląda Twój typowy wieczór. O której jadłeś swój ostatni posiłek? O której położyłeś się spać? Jeśli ostatni raz jadłeś między 16 a 18, a usnąłeś o godzinie 24 lub później, to Twój organizm zamiast pracować, przymierał głodem. To może także być przyczyną Twoich problemów ze wstawaniem. Pomijając już fakt, że po takiej nocy poranny trening, zamiast dodać Ci energii, sprawi, że będziesz chciał na nowo położyć się spać.

Dodatkowe korzyści

Jeżeli poranne ćwiczenia będziesz wykonywać mniej więcej o tych samych godzinach, szczególnie jeśli wstajesz o regularnych porach, Twój organizm samoistnie wyreguluje gospodarkę hormonalną, nauczy się wykonywać tych samych czynności na tyle automatycznie, że będzie przygotowany do wstawania i ćwiczeń na długo zanim Ty otworzysz oczy. Ma to kluczowe znaczenie ponieważ:

  1. nie zaskakujesz swojego organizmu ciągłymi zmianami, a dobre przyzwyczajenia są dla nas bardzo korzystne;
  2. hormony regulują ciśnienie krwi w organizmie, krążenie, wpływają na Twoje mięśnie i system immunologiczny;
  3. hormony i metabolizm pracują także w trakcie snu, przygotowując organizm do obudzenia. Wyregulowanie ich sprawi, że na co dzień będziesz mieć więcej energii, łatwiej będzie Ci się skupić na pracy i z większą ochotą oddasz się treningom!

Zostaw Komentarz