Wiosna to dobra pora na sport!

zdrofit_blog_800x525_bebe_180315_3

Zima to czas, który nie sprzyja aktywności fizycznej. Kiedy na zewnątrz wieje lodowaty wiatr, a słońce zachodzi zanim zdążymy wrócić z pracy, większość z nas wybiera kocyk, kubek gorącej herbaty i serial lub książkę zamiast ćwiczeń. Wraz z nadejściem wiosny wszystko powoli budzi się do życia. Dzień staje się dłuższy, zza chmur coraz częściej wygląda słońce, a dodatnie temperatury zachęcają do wyjścia z domu. To dobry moment żeby pomyśleć o wybudzeniu naszego ciała z zimowego snu i powrocie do aktywności fizycznej.

Chodźmy na spacer

Oczywiście nie zachęcamy do forsownych treningów, szczególnie na początku. Wiemy, że powrót do ćwiczeń może być trudniejszy niż samo ich rozpoczęcie. Jeżeli przez zimowe miesiące nasza aktywność ograniczała się do kursów między kanapą a lodówką, intensywne ćwiczenia mogą przynieść więcej szkody niż pożytku.

Na dobry początek polecamy spacery na świeżym powietrzu. Weekendowy wypad do lasu czy parku pozwoli trochę rozruszać zastane mięśnie oraz dotlenić organizm. Dodatkowo przebywanie na słońcu i oglądanie budzącej się do życia przyrody korzystnie wpłynie na nasze samopoczucie i pozwoli doładować wewnętrzne “akumulatory”. Spacerowanie niesie również wiele korzyści zdrowotnych: wzmacnia układ krążenia, poprawia gęstość gości, a także pomaga zrzucić zbędne kilogramy. Jednocześnie spacer nie obciąża stawów i kręgosłupa tak, jak to ma miejsce np. przy joggingu.

zdrofit_blog_800x525_bebe_180315

Rowerem po zdrowie

Wiosna to także dobry czas, żeby wyciągnąć z piwnicy rower i wybrać się na przejażdżkę np. za miasto. Ładna, słoneczna pogoda to także dobra okazja, żeby spróbować wybrać rower zamiast samochodu. Aby zmotywować się do przesiadki na dwa kółka, dobrze postawić sobie jakieś warunki i się ich trzymać. Popularnym sposobem jest np. ustalenie sobie jednego dnia w tygodniu, kiedy jeździmy do pracy rowerem. Inna metoda to wyznaczenie sobie np. temperatury powietrza, powyżej której wybieramy dwa kółka. Dzięki temu podróż na rowerze będzie przyjemnością, a taki sposób przemieszczania się łatwiej wejdzie nam w nawyk.

Warto podkreślić, że regularna jazda na rowerze to liczne korzyści dla zdrowia. Wraz z kolejnymi przejechanymi kilometrami poprawia się nasza kondycja oraz zwiększa pojemność płuc. Regularne pedałowanie pomaga również zredukować poziom złego cholesterolu oraz uwolnić się od stresu. Eksperci radzą, by niezależnie od długości przejażdżki, starać się pedałować w spokojnym, równym tempie – dzięki temu skorzystamy z efektów zdrowotnych, bez ryzyka kontuzji czy nadmiernego przemęczenia organizmu.

zdrofit_blog_800x525_bebe_180315_2

 Trening w słońcu

Pierwsze słoneczne dni to także dobra okazja, by odwiedzić plenerową siłownię, szczególnie, że liczba takich obiektów stale rośnie. Niewątpliwą korzyścią z ćwiczenia na dworze jest lepsze dotlenienie organizmu, co przekłada się na jego zwiększoną wytrzymałość.

Proste ćwiczenia na maszynach to doskonały sposób, żeby zadbać o swoje ciało i rozruszać się po zimie, jednak przed rozpoczęciem ćwiczeń warto się rozgrzać i zapoznać z instrukcją obsługi wybranego urządzenia. Dzięki temu unikniemy kontuzji i niebezpiecznych urazów. Nieprzypadkowo wiele plenerowych siłowni ustawiono obok placów zabaw. To dobra okazja dla rodziców, żeby połączyć opiekę nad dzieckiem z aktywnością fizyczną.

 

Wiosna to czas, kiedy wszystko budzi się do życia. Warto z tego skorzystać i pobudzić również nasze ciało do aktywności fizycznej. Niezależnie od wybranej formy ćwiczeń pamiętajmy jednak, żeby dobierać ich intensywność do naszych możliwości. W ten sposób stopniowo wyrobimy sobie zarówno kondycję, jak i nawyk regularnego ćwiczenia. Przy powrocie do sportowej aktywności warto skorzystać z porad ekspertów. W tym celu zapraszamy do odwiedzania klubów Zdrofit, które są otwarte przez cały tydzień, niezależnie od pogody. Czekają tam nasi doświadczeni instruktorzy, którzy chętnie podzielą się swoją wiedzą i pomogą wrócić do treningowego rytmu po zimowej przerwie. Na zdrowie!

Zostaw Komentarz