Wybierasz się nad wodę? Przygotuj się na wiosłowanie!

zdrofit_blog_800x525_bebe_180708_01

Lato to czas, kiedy wyjątkowo chętnie opuszczamy miasta, by wypocząć na łonie natury. W gorące dni szczególnie przyciąga nas woda, która nie tylko daje ochłodę, ale pozwala aktywnie spędzić czas. Zobaczmy zatem, co możemy robić nad wodą i jak się do tego przygotować.

Złap wiatr w żagle

Niesłabnącą popularnością wśród turystów cieszą się Warmia i Mazury. Region, zwany Krainą Tysiąca Jezior, to prawdziwa mekka dla miłośników sportów wodnych. Najliczniej zjawiają się tu żeglarze, którzy mogą cieszyć się wspaniałymi widokami i bogatym zapleczem turystycznym. Duże i małe łodzie na stałe wpisały się w mazurskie krajobrazy, a bogata oferta gastronomiczna zachęca by regularnie zawijać do portów. Warto podkreślić, że oferta skierowana jest nie tylko do zaprawionych w bojach wilków morskich, ale również do amatorów. Ci, którzy nie posiadają własnej jednostki, albo dopiero stawiają pierwsze kroki w żegludze, najczęściej mogą na miejscu wypożyczyć łódź adekwatną do ich potrzeb i umiejętności.

Mimo, że łódka napędzana jest przez wiatr, żeglarstwo wymaga sporej sprawności fizycznej. Potrzeba będzie zarówno siła mięśni, szczególnie podczas silnych podmuchów, jak i ogólna koordynacja i równowaga. Dlatego przed sezonem warto przygotować nie tylko łódź, ale również siebie. Kilka wizyt w klubie Zdrofit i porządny trening cardio z pewnością przełożą się później na mniejsze zmęczenie i większą radość z pierwszego rejsu.

zdrofit_blog_800x525_bebe_180708_02

 Kajakiem czy rowerem?

Dla tych, którzy nie czują się na siłach, by opanowywać trudną sztukę żeglarstwa, dostępne są inne atrakcje. W większości ośrodków wypoczynkowych położonych nad wodą możemy wypożyczyć rowery wodne i łodzie wiosłowe. To bardzo przyjemny i niewymagający wielkiego doświadczenia sposób na obcowanie z wodą, w którym mogą też uczestniczyć maluchy.

Jeżeli chcemy połączyć pływanie ze zwiedzaniem, warto zainteresować się kajakarstwem. Spływy organizowane są w setkach miejsc w całej Polsce, więc jest to rozrywka, która nie wymaga dalekich podróży. Na początek warto wybrać krótszą trasę, po mniej wymagających, płytszych rzekach. Najczęściej organizator zapewnia cały niezbędny sprzęt, więc o nic nie będziemy musieli się martwić. Na kajaki warto wybrać się większą grupą, przez co nie tylko będziemy mogli podziwiać piękne widoki, ale także miło spędzić czas z rodziną lub przyjaciółmi.

Warto pamiętać, że zarówno łodzie wiosłowe, jak i rowery wodne oraz kajaki, napędzane są siłą naszych mięśni. To oznacza, że bez odpowiedniego przygotowania miła przygoda może okazać się udręką. Dobrze zawczasu odwiedzić klub Zdrofit i zrobić solidny trening na ergometrze. To urządzenie doskonale symuluje ruch, który wykonujemy podczas wiosłowania i pozwala w łatwy sposób wzmocnić mięśnie rąk oraz nóg. W ten sposób poprawimy również koordynację, która z pewnością przyda się podczas pływania łodzią czy kajakiem.

zdrofit_blog_800x525_bebe_180708_03

 Pełna moc!

Miłośnicy ekstremalnych wrażeń z pewnością chętnie spróbują sił w jednym ze sportów “deskowych” – kitesurfingu, windsurfingu czy wakeboardingu. Kitesurfing polega na płynięciu na desce napędzanej przez specjalny latawiec. Aby w pełni cieszyć się tą dyscypliną konieczny jest silny wiatr, dlatego kitesurferzy najczęściej stacjonują na Helu. Z podobnych względów w to miejsce pielgrzymują fani bardziej tradycyjnej odmiany tego sportu, czyli windsurfingu. Dobre warunki oferują także Warmia i Mazury, które polecane są jako dobre miejsce do nauki.

Dla szczęśliwców, którzy mają dostęp do motorówki, niewątpliwą atrakcją będzie wakeboarding. Ta stosunkowo młoda dyscyplina polega na płynięciu na specjalnej desce za motorówką i jest ciekawą alternatywą dla nart wodnych. Na desce można oczywiście nie tylko płynąć, ale również wykonywać różnego rodzaju akrobacje, których poziom skomplikowania ogranicza tylko nasza sprawność i wyobraźnia. Jak pisaliśmy ostatnio, wraz z rosnącą popularnością wakeboardingu pojawiają się kolejne wakeparki, czyli miejsca gdzie łódź zastąpiona jest specjalnym wyciągiem, który ciągnie pływaka. To dobry sposób dla osób, które stawiają pierwsze kroki w tym sporcie oraz dla tych, którym zależy na obniżeniu kosztów tej przyjemności.

W przypadku sportów ekstremalnych dobre przygotowanie fizyczne to konieczność. Do opanowania deski z żaglem czy latawcem konieczne będą silne ręce i nogi, a także odpowiednia koordynacja. Przed sezonem warto poprawić kondycję i zacząć chodzić na zajęcia ogólnorozwojowe jak tabata czy cross training, które prowadzone są w większości klubów Zdrofit. Dzięki temu pływanie sprawi nam więcej radości i unikniemy groźnych kontuzji.

Pamiętajmy, że każdy sport, który uprawiamy, przede wszystkim powinien nam sprawiać radość. Ważne, żeby dopasować poziom trudności do swoich umiejętności i pamiętać o bezpieczeństwie swoim i najbliższych. W ten sposób każda aktywność będzie czystą przyjemnością. Na zdrowie!

 

Zostaw Komentarz