Zdrowie przede wszystkim!

zdrofit_blog_800x525_170530

Ciężkie treningi na siłowni, budowanie mięśni, piękne ciało – często zapominamy o tym, co w treningach najważniejsze i czemu mają służyć, a mianowicie – o naszym zdrowiu! Zajęcia prozdrowotne to uzupełnienie treningów na siłowni, które sprawią, że będziemy mogli trenować więcej i skuteczniej.

Czym są zajęcia prozdrowotne?

Mowa o zajęciach, których zadaniem jest poprawa kondycji naszych mięśni oraz aparatu kostnego, czyli głównie stawów i kręgosłupa. Ćwiczenia są skupione na wzmocnieniu mięśni posturalnych, to jest takich, które są odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowej postawy ciała. Dodatkowo, podczas ćwiczeń i na co dzień, zwiększamy świadomość napięcia naszych mięśni. Stają się one rozciągnięte i elastyczne, a dzięki temu ograniczamy problemy z kręgosłupem i zapobiegamy ryzyku kontuzji. Co więcej, możemy zapomnieć o zakwasach!
Podczas zajęć prozdrowotnych zwracamy również uwagę na aspekt umysłowy. Kontrolowanie naszego oddechu oraz pełna koncentracja powoduje, że jesteśmy w pełni świadomi naszego ciała, odprężamy się i relaksujemy. Wpływa to pozytywnie na naszą psychikę i odczucia.

Rodzaje zajęć prozdrowotnych

Stretching – ważne ćwiczenia dla naszego organizmu, szczególnie w uzupełnieniu treningów siłowych i cardio. Po wysiłku nasze mięśnie są przykurczone – aby je rozluźnić powinniśmy się rozciągnąć. W skrócie streching to elastyczne mięśnie i odprężone ciało.
Joga – dyscyplina samodoskonalenia. Ma harmonizować rozwój duchowy ze sprawnością fizyczną ciała. Ćwiczenia wzmacniają mięśnie i stawy, poprawiają równowagę, oczyszczają, relaksują i zapewniają lepszy przepływ energii. Po regularnym uczęszczaniu na jogę uwierzysz, że twoje ciało jest zdolne do wszystkiego.
Pilates – kombinacja jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych (wzmacniających mięśnie). Celem zajęć jest odciążenie kręgosłupa, zbudowanie odpowiedniej postawy ciała, zintensyfikowanie siły mięśni, uelastycznienie ciała, a także zniwelowanie stresu i wyciszenie.
Zdrowy kręgosłup – zajęcia skupiają się na mięśniach głębokich, niwelują nacisk na kręgi. Osoby, którym doskwiera ból kręgosłupa, skutecznie go zredukują, a zdrowe, poprawią postawę swojego ciała i samopoczucie. Ćwiczenia wpływają także na mięśnie pośladków, brzucha i pleców 😉

Zajęcia prozdrowotne to forma ćwiczeń dla każdego, bez względu na wiek i sprawność ruchową. Są bardzo istotne dla osób ćwiczących na siłowni jako uzupełnienie treningu. Zapewniają zdrowie na długie lata, a warto o tym pomyśleć już teraz. Zapraszamy do naszych klubów na pilates, streching, zdrowy kręgosłup czy jogę. Każdy znajdzie coś dla siebie!

Sprawdźcie grafiki zajęć w naszych klubach na stronie:

www.zdrofit.pl

Zostaw Komentarz